På baggrund af tre mega-trends, har Kornit Digital udviklet et nyt produkt til deres digitale tekstilprintere. De tre mega-trends er: individualisering, et boomende e-handels marked samt et ønske blandt forbrugerne om større bæredygtighed. Ronen Samuel, CEO hos Kornit Digital, fortæller, at bortset fra bogmarkedet og markedet for digital musik, findes der ikke noget større e-handels marked end markedet for beklædning. Derfor er det vigtigt at kunne levere præcis det, der bliver efterspurgt, præcis når det efterspørges. Og det gør selvsagt digitalprintere til et attraktivt produktionsapparat.
Men Kornit Digitals pigment-baserede løsning har hidtil haft en udfordring. Den har stået som en barriere mellem dem og visse dele af modeindustrien. Den pigment-baserede farve har en tendens til at virke lidt stivere end selve stoffet. Med den nye NeoPigment Robusto Softener-løsning til Presto-serien, eliminerer denne stivhed og giver en følelse, der matcher stoffets blødhed.
At blødgøre printet har hidtil været en ekstra og omkostningstung proces. Den er forholdsvis forurenende og bruger tillige en masse vand. Med deres nye NeoPigment Robusto softener (blørgører), sker blødgøringen direkte i printprocessen. Uden at afsløre hvad den præcis består af, fortæller CMO Omer Kulka, at de har opnået både OEKO-TEX og ECO Passport certificeringer.
Ved at strømline produktionsprocessen eliminerer systemet behovet for at forudsige efterspørgsel og styre lagerbeholdninger. Samtidig understøtter de globale bæredygtighedskrav.
– Den nye blødgøringsanordning adresserer det sidste friktionspunkt, vi har i forhold til high fashion og andre markeder, der overvejer at gå over til digital trykning – og det er den fysiske fornemmelse af stoffet, der nu føles som et hele, siger Ronen Samuel.
– At være i stand til at producere præcist og kun det, der sælges, og gøre det på en måde, der afspejler hvad markedet efterspørger i både kvalitet og bæredygtighed, er nøglen til stabilitet og vækst i disse usikre tider.