Kornit Digital bryder en barriere ind til modeverdenen

PUBLICERET: 30 March 2020
OPDATERET: 30 March

På baggrund af tre mega-trends, har Kornit Digital udviklet et nyt produkt til deres digitale tekstilprintere. De tre mega-trends er: individualisering, et boomende e-handels marked samt et ønske blandt forbrugerne om større bæredygtighed. Ronen Samuel, CEO hos Kornit Digital, fortæller, at bortset fra bogmarkedet og markedet for digital musik, findes der ikke noget større e-handels marked end markedet for beklædning. Derfor er det vigtigt at kunne levere præcis det, der bliver efterspurgt, præcis når det efterspørges. Og det gør selvsagt digitalprintere til et attraktivt produktionsapparat.

Men Kornit Digitals pigment-baserede løsning har hidtil haft en udfordring. Den har stået som en barriere mellem dem og visse dele af modeindustrien. Den pigment-baserede farve har en tendens til at virke lidt stivere end selve stoffet. Med den nye NeoPigment Robusto Softener-løsning til Presto-serien, eliminerer denne stivhed og giver en følelse, der matcher stoffets blødhed.

At blødgøre printet har hidtil været en ekstra og omkostningstung proces. Den er forholdsvis forurenende og bruger tillige en masse vand. Med deres nye NeoPigment Robusto softener (blørgører), sker blødgøringen direkte i printprocessen. Uden at afsløre hvad den præcis består af, fortæller CMO Omer Kulka, at de har opnået både OEKO-TEX og ECO Passport certificeringer.

Ved at strømline produktionsprocessen eliminerer systemet behovet for at forudsige efterspørgsel og styre lagerbeholdninger. Samtidig understøtter de globale bæredygtighedskrav.

– Den nye blødgøringsanordning adresserer det sidste friktionspunkt, vi har i forhold til high fashion og andre markeder, der overvejer at gå over til digital trykning – og det er den fysiske fornemmelse af stoffet, der nu føles som et hele, siger Ronen Samuel.
– At være i stand til at producere præcist og kun det, der sælges, og gøre det på en måde, der afspejler hvad markedet efterspørger i både kvalitet og bæredygtighed, er nøglen til stabilitet og vækst i disse usikre tider.

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

De seneste nyheder

Se ny wrapping folie med dobbeltfunktion på åbent hus

3M lancerer en helt ny folie, der går under navnet Protection Wrap Film (PWF) fordi det både er en PPF og en wrapping folie.
åbent hus

Mondi lukker papirfabrik

Mondi lukker permanent sin bulgarske papirfabrik Stambolijski efter en brand den 24. september.
MondiStambo2

Flyvende start for Epsons etiketsatsning

Epson har fremstillet etiketprintere i over et årti, men i Norden har deres fokus mere været på storformat og tekstilprint – indtil nu.
Epson-1-1024x683

Ny fabrik skal styrke Plockmatics globale tilstedeværelse

Det nye anlæg vil give øget kapacitet og effektivitet i produktionen, men vil også sætte virksomheden i stand til at vokse.
Plockmatic_03