Redhill køber MediaMouse og styrker kompetencerne på specialløsninger

PUBLICERET: 25 March 2020
OPDATERET: 25 March

Redhill har købt den kreative grafiske virksomhed MediaMouse, der nok er mest kendt for sine teknisk krævende og fantasifulde løsninger inden for storformat og udstilling. Med i købet følger to erfarne medarbejdere og en spændende kundebase.

Medindehaver og direktør Thomas Poulsen fortæller, at Redhill gennem de sidste 10 år er gået fra at være et offsettrykkeri til et kommunikationshus.

10 år med store forandringer

Thomas Poulsen, direktør og medindehaver af Redhill, fortæller:
– Redhill har været under kraftig udvikling de sidste mange år. Fra traditionelt offsettrykkeri har vi udvidet med først storformat og digitaltryk. Siden gik vi ind på bureau-tanken. Det var for at få fat i kunderne tidligere i processen. Det har så ført endnu mere med sig, så vi i dag har egen webudvikler, samt folk med stor indsigt i SoMe-markedsføring og SEO-optimering. Vi er blevet et kommunikationshus med egen produktionskapacitet. På mindre end 10 år har de tredoblet antallet af ansatte. Om investeringen i MediaMouse siger han:

– Det var måske ikke lige nu, at vi forestillede os denne investering, men da muligheden opstod, var beslutningen let at træffe. MediaMouse har nogle spændende kompetencer, især inden for kreativ skiltning, og så har de en spændende kundebase.

Den manglende brik

Netop den store kreativitet på skilteområdet er en brik der har manglet lidt i Redhills set-up. For selvom de tidligere har påtaget sig opgaver, der har krævet meget research og kreativitet, så er det sket, at det har taget for mange ressourcer fra den daglige produktion. Derfor ser Thomas Poulsen en stor fordel i, at de kan påtage sig den type opgaver, uden at de belaster den traditionelle produktion. Samtidig tror han på, at de mere kreative opgavetyper bliver stadigt flere – og mere attraktive – da de er mindre prisfølsomme end de opgaver, som alle de andre også kan løse.

Jesper Norbøll understreger, at han nu kan bruge tid på det, han er god til.

Tidligere indehaver af MediaMouse, Jesper Norbøll, fortæller om at sælge sit livsværk:
– Det har på den ene side været svært, men omvendt må jeg sige, at jeg efterhånden brugte for meget tid på ”stangopogaver” og administration. Det var ikke det, jeg havde sat MediaMouse verden for. Det var for at finde kreative løsninger på kundernes skøre ideer. Ved at blive en del af et hus som Redhill kan jeg være helt tryg ved at ”stangopgaverne” og administrationen kører på skinner, og jeg kan koncentrere mig om det, jeg er god til.

Stigende efterspørgsel på beklædning og merchandise

Udover den øgede fokus på specielle skilteløsninger har Redhill også valgt at opruste inden for profil- og arbejdsbeklædning, samt merchandise og reklamegaver. Det er et område, som Redhill allerede har dyrket i det små, men med ansættelsen af Casper Hupfeld har de fået en specialist på holdet med 15 års erfaring. Med hans kompetencer, samt investeringer i transferprintere og varmepresser, ser de frem til at kunne imødekomme den stigende efterspørgsel på fra deres kunder.

Stor produktionsfleksibilitet

En af succesparametrene for Redhill er, at de er meget produktionsfleksible. Det vil sige, at alle medarbejdere er med der, hvor der er behov. På den måde betyder det ikke så meget om en maskine står stille, hvis det er fordi medarbejderne har travlt et andet sted.
Thomas Poulsen forklarer:
– Vi har nogle ret fantastiske medarbejdere som godt forstår, at netop denne fleksibilitet er vores berettigelse og grundlaget for deres job. Vi har også en filosofi om, at alt produceres så snart det kan. Vi rydder så vidt mulig bordet, før vi går hjem. Hvis en maskine ikke har noget job næste morgen, så flekser vi lidt med tiden eller arbejder på andre opgaver.

Målsætning om yderligere vækst

Redhill har haft en pæn omsætningsvækst de senere år, men har også foretaget en række større investeringer. Det gælder fx en Horizon Stitchliner, en swissQprint, en Océ Colorado, et nyt Fotoba skære/fræsebord og som det seneste, en tekstilprinter samt en varmepresse.

– Vi har haft vækst i det forgangne år og forventer fortsat vækst i det kommende regnskabsår. Bundlinjen er i indeværende år nok ikke fuldt helt med på grund af de mange investeringer, men det er jeg sikker på at den gør næste år.
Med vores nuværende set-up kan vi øge omsætningen yderligere 25 %. Det må være målsætningen for de kommende år, sige Thomas Poulsen afslutningsvis.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01