Virker relationsmarkedsføring stadig?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 17 February 2020
OPDATERET: 17 February

Engang før jul fik jeg en invitation til et gå-hjem-”mercoevent” med håndboldspilleren Daniel Svensson som hovedtaler. Jeg er ikke specielt sportsinteresseret, så lagde invitationen lidt til side. Men gik alligevel og tænkte lidt over invitationen. Hvorfor havde Mercoprint egentlig inviteret til dette arrangement. Var det en genoptagelse af ”relationsmarkedsføring” som et led i deres markedsføringsstrategi?

Jeg blev nysgerrig og meldte mig til mødet, heldigvis i så god tid, at der stadig var plads. Mødet blev senere meldt udsolgt.

Torsdag i vinterferien i uge 7 fandt eventet sted. Og det var et møde, der var relationsskabende.

Gæsterne hilste alle på Daniel Svensson, som var åben og meget imødekommende over for alle, også mig, der ikke kendte så meget til hverken hans håndboldkarriere eller hans sygdomsperioder.

Og hvilket foredrag. Da Ole Haupt fra Mercoprint havde budt velkommen og fortalt lidt om virksomheden og deres igangværende tiltag for at imødekomme både egne og kunders ønsker omkring klima- og miljøvenlige produkter, samt hvordan de støtter op om både sports- og NGO-virksomheder, blev ordet givet til Daniel Svensson.

Det blev til en levende beretning om livet som professionel håndboldspiller. Men det hele startede allerede da han som 4-årig blev meldt ind i en håndboldklub, så han kunne lære at vinde og tabe med samme sind.

– Det lærte jeg heldigvis aldrig, for så var jeg ikke blevet en elitespiller, lød det fra Daniel Svensson.

Foredraget blev også en fortælling om at ”ville”, og om udfordringerne ved at blive ramt af lymfecancer.

– Jeg kunne slet ikke have det, fortalte Daniel Svensson om den første periode som cancerpatient.

Hvorfor lige ham, en sund og sportstrænet ung person? Men så en dag så han en lille kræftramt dreng, der bare smilede over hele hovedet. Det blev vendepunktet. Han besluttede, at tage kampen op, for han ville tilbage til håndbold på eliteplan. Han ville tage en dag ad gangen.

Behandlingen virkede. Daniel Svensson blev erklæret rask, kom tilbage til håndbold, men efter et par år blev han ramt af en ny kræftsygdom. Det var hårdt, også hårdere end første gang, men en dag ad gangen, og Daniel Svensson kom også gennem en ret hård kemobehandling og blev erklæret rask.

Men fysikken var ikke længere til håndbold på eliteplan. Der kom dog andre tilbud, og det var ikke bare fra Vild med Dans, men også fra Ajax Håndbold, hvor Daniel Svensson i dag er direktør.

Det var et livsbekræftende foredrag, og et foredrag, der fik os alle til at tænke lidt over livet, og jeg tror flere af os, kørte hjem med det fortsæt, at glæde os over hver dag i livet.

Det var et relationsskabende møde. Mercoprint er en virksomhed med mange sælgere. De fik i torsdags skabt en ny relation til deres kunder, som ikke bare har noget med deres produkter at gøre, men også med en fælles mindeværdig oplevelse.

De fleste af billederne er lånt fra Mercoprints Instagram-side.

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot