Virker relationsmarkedsføring stadig?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 17 February 2020
OPDATERET: 17 February

Engang før jul fik jeg en invitation til et gå-hjem-”mercoevent” med håndboldspilleren Daniel Svensson som hovedtaler. Jeg er ikke specielt sportsinteresseret, så lagde invitationen lidt til side. Men gik alligevel og tænkte lidt over invitationen. Hvorfor havde Mercoprint egentlig inviteret til dette arrangement. Var det en genoptagelse af ”relationsmarkedsføring” som et led i deres markedsføringsstrategi?

Jeg blev nysgerrig og meldte mig til mødet, heldigvis i så god tid, at der stadig var plads. Mødet blev senere meldt udsolgt.

Torsdag i vinterferien i uge 7 fandt eventet sted. Og det var et møde, der var relationsskabende.

Gæsterne hilste alle på Daniel Svensson, som var åben og meget imødekommende over for alle, også mig, der ikke kendte så meget til hverken hans håndboldkarriere eller hans sygdomsperioder.

Og hvilket foredrag. Da Ole Haupt fra Mercoprint havde budt velkommen og fortalt lidt om virksomheden og deres igangværende tiltag for at imødekomme både egne og kunders ønsker omkring klima- og miljøvenlige produkter, samt hvordan de støtter op om både sports- og NGO-virksomheder, blev ordet givet til Daniel Svensson.

Det blev til en levende beretning om livet som professionel håndboldspiller. Men det hele startede allerede da han som 4-årig blev meldt ind i en håndboldklub, så han kunne lære at vinde og tabe med samme sind.

– Det lærte jeg heldigvis aldrig, for så var jeg ikke blevet en elitespiller, lød det fra Daniel Svensson.

Foredraget blev også en fortælling om at ”ville”, og om udfordringerne ved at blive ramt af lymfecancer.

– Jeg kunne slet ikke have det, fortalte Daniel Svensson om den første periode som cancerpatient.

Hvorfor lige ham, en sund og sportstrænet ung person? Men så en dag så han en lille kræftramt dreng, der bare smilede over hele hovedet. Det blev vendepunktet. Han besluttede, at tage kampen op, for han ville tilbage til håndbold på eliteplan. Han ville tage en dag ad gangen.

Behandlingen virkede. Daniel Svensson blev erklæret rask, kom tilbage til håndbold, men efter et par år blev han ramt af en ny kræftsygdom. Det var hårdt, også hårdere end første gang, men en dag ad gangen, og Daniel Svensson kom også gennem en ret hård kemobehandling og blev erklæret rask.

Men fysikken var ikke længere til håndbold på eliteplan. Der kom dog andre tilbud, og det var ikke bare fra Vild med Dans, men også fra Ajax Håndbold, hvor Daniel Svensson i dag er direktør.

Det var et livsbekræftende foredrag, og et foredrag, der fik os alle til at tænke lidt over livet, og jeg tror flere af os, kørte hjem med det fortsæt, at glæde os over hver dag i livet.

Det var et relationsskabende møde. Mercoprint er en virksomhed med mange sælgere. De fik i torsdags skabt en ny relation til deres kunder, som ikke bare har noget med deres produkter at gøre, men også med en fælles mindeværdig oplevelse.

De fleste af billederne er lånt fra Mercoprints Instagram-side.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01
Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0