Kodak sælger deres første inkjetprinter til fleksibel emballage – men viser den først på DRUPA

PUBLICERET: 15 January 2020
OPDATERET: 15 January

UTECO Sapphire EVO W, som printeren hedder, er udviklet i samarbejde med UTECO. Printeren er den første digitale presse udstyret med Kodaks Ultrastream-teknologi – kontinuerlig inkjet. Den forventes først at blive endeligt præsenteret på den kommende DRUPA-messe i Düsseldorf. Men Kodak oplyser, at de allerede har solgt den første enhed uden dog at komme nærmere ind på, hvem der har købt den.
Ifølge UTECO, som markedsfører maskinen, er det den første digitale presse til fleksibel emballage, der er udstyret med denne inkjet-teknologi. Maskinen har en trykbredde på 1,25 meter. Det skulle ifølge Kodak og UTECO give varemærkeejere og emballagekonvertere mulighed for at anvende digitalt tryk på linje med flexotryk.

Vandbaseret blæk

Udskrivningshastigheden siges at svare til analoge flexopresser, og farven er vandbaseret. Sapphire EVO W er tilpasset til mindre og mellemstore serier og kampagner og kan printe variable data. Kodak lover, at maskinen vil give brugeren reduceret spild og derigennem lavere omkostninger. Den vandbaserede farve åbner døren til print af emballager til drikkevarer og fødevarer samt hygiejneartikler.

Samarbejde med UTECO

Den nye digitale presse er beregnet til fleksibel emballage, og er blevet udviklet i samarbejde med UTECO, en producent og leverandør af udstyr specifikt inden for det fleksible emballagesegment.
– UTECO’s anvendelse af vores teknologi i deres nye printer er banebrydende og et godt eksempel på, hvordan Kodak hjælper trykkerier med at sænke deres omkostninger og øge effektiviteten. Vi er stolte af at levere på det løfte, vi gav i februar sidste år, om at have producerende enheder på markedet i 2020, udtaler Randy Vandagriff, præsident for Kodak Enterprise Inkjet Systems Division og vicepræsident for Eastman Kodak Company.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

PE Offset solgt til SPG

PE Offset i Varde bliver pr. 1. marts en del af Scandinavian Print Group (SPG).
peter_nybrog

Custmo bliver distributør for Komori, MBO og H+H i Sverige

Med virkning fra den 15. februar 2025 overtager Custmo ApS distributionen af Komori i Sverige.
Kenneth Custmo

Summa introducerer vinylskærer til DTF-applikationer

Den nye S Class 3-DTF er designet til at forhindre de ridser eller rullemærker, der typisk opstår ved transport af PET-film.
Summa-DTF-cutter

20.000 dupleks B1-ark i timen med inkjet

HP lancerer to nye rullebaserede inkjet-produktionsprintere, som vil øge trykkeriers muligheder for vækst i højvolumenproduktion.
HP-PageWide-T500M-HD_factory_front_3-1-beskuren