Grafisk teknikerelever fik en flexo-oplevelse

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 December 2019
OPDATERET: 10 December

En grafisk tekniker-elev kommer hele vejen rundt i forbindelse med sin uddannelse. Det gælder også de 11 elever, som for nylig har været på to-dages specialefags-uddannelse hos Tresu.

Alle eleverne har en uddannelsesaftale i en grafisk virksomhed, og mange troede måske, at de blot lige skulle stå ved en flexomaskine et par timer, så kunne de også kalde sig flexo-trykkere. Men så enkelt er det ikke.

Tresu, som er specialist i kundetilpassede flexoløsninger til hele verden, havde for tredje gang i november måned åbnet deres demo/testcenter for Techcollege i Aalborg og deres grafisk teknikerelever. Det blev endnu engang en succes.

De to dage bestod i en blanding af teori og praktik, og det skete i et samarbejde med Reproflex, som ligger i baghaven, som Jesper Aagaard fra democenteret, udtrykker det.

– Det er vigtigt, at der også i fremtiden er et professionelt kendskab til flexo i Danmark. Det er meget mere end blot at kunne betjene en maskine. Man skal forstå hele forløbet, cirka 75 procent er teori, og de sidste 25 procent er arbejdet ved trykmaskinen, forklarer Jesper Aagaard.
Hastigheden på flexo-maskinerne, som eleverne selv have monteret med klicheer, var nok noget af det, der gjorde størst indtryk på dem. Imponerende 400 meter/min producerede maskinen.

De 11 elever havde følgeskab af to faglærere, og de besøgte også Amcor og Smurfit Kappa, fortæller Carsten Kristiansen fra Techcollege, og han siger, at skolen tidligere i år også har besøgt Nilpeter.

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

Messekig: Avancerede webshops til skilte, tekstiler og detailhandel

Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
amb

Messekig – ECO Award, GOP og Artwork Systems

Messen er i fuld gang og du kan være med til at stemme om, hvilke løsning der skal løbe med prisen årets ECO Interior Award Design.
ecoaward

Sign Print & Pack-messen er åben!

Her kl. 9.00 blev dørene slået op til årets grafiske begivenhed – Sign Print & Pack-messen i Odense Congress Center.
sipp_01

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award