Alle swissQprints inkjet-farver er egnet til indendørs brug

PUBLICERET: 20 November 2019
OPDATERET: 20 November

swissQprints inkjet-farverne, SQS, SX1, KX1 og FR1, er nu alle Greenguard og Greenguard Gold certificeret. Dette forøger de applikations-muligheder som en swissQprint printer tilbyder. Fx kan storformat print lavet på en swissQprint printer nu uden bekymring bruges til at printe interiør til blandt andet skoler, børnehaver og hospitaler.

Greenguard sikrer at produkter til indendørs brug overholder strenge emissionsgrænser for at skabe et bedre indeklima, hvor børn, ældre og syge mennesker opholder sig.

Når et produkt har Greenguard-certificering, betyder det, at det er designet til indendørs rum på en sådan måde, at det overholder givne regler for kemiske emissioner og er testet for mere end 10.000 kemikalier.

For at opnå denne certificering skal produkter opfylde navngivne standarder, og skal ved test demonstrere lave kemiske og partikelemissioner ved indendørs brug. For at opretholde Greenguard-certificering skal alle produkter endvidere testes årligt for mere end 10.000 individuelle flygtige organiske forbindelser eller VOC’er.

Greenguard Environmental Institute, eller GEI, er en uafhængig, non-profit organisation, der tilbyder tre produktcertificeringsprogrammer og et byggecertificeringsprogram. Greenguard Environmental Institute blev oprettet af Air Quality Sciences, Inc, et indendørs luftkvalitetsfirma, i juni 2001 og købt af Underswriters Laboratories i 2011.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen