Limo Labels har investeret i en ny digital etiketpresse. Aftalen blev indgået på Labelexpo 2019. Limo Labels har investeret i at udvide deres digitale kapacitet for at imødekomme den øgede efterspørgsel efter voksende volumener, skriver de i en pressemeddelelse. Den nye Xeikon CX3 supplerer over 25 aktive produktionslinjer i Limo Labels hovedkvarter i Stevnstrup. Blandt disse er i forvejen en Xeikon 3300 digital tonermaskine og to Xeikon Jetrion Inkjet-maskiner. Den nye maskine installeres i oktober 2019.
Henrik Ehlers, salgschef for Limo Labels siger:
– Vores virksomhed fortsætter med at udvikle sig og vokse. Vi kan se, at break-even-punktet mellem Flexo og Digital er i bevægelse, og vi er i stand til at udføre flere job ved hjælp af vores digitale maskiner. Derfor har vi har foretaget denne investering for at holde os på forkant og udvide vores markedsandel. Vi har haft et særdeles godt samarbejde med Xeikon i nogle år, og vi ser dem som en del af vores udvikling. Vores digitale rejse startede med Xeikon, og vi fortsætter denne rejse med installationen af Xeikon CX3-maskinen. Med den nye model får vi meget høje hastigheder, tør tonerteknologi og muligheden for at opnå et bredere udvalg af mærkevarefarver med den femte enhed, der trykker orange.
Flere produktionslinier og konceptuelle løsninger
I dag kører virksomheden flere produktionslinjer, der bruger en række forskellige teknologier. Det gælder Flexo, Screen Printing, Digital Inkjet og Digital Dry Toner til et stort udvalg af selvklæbende etiketter af forskellige typer, størrelser og design, inklusive ”intelligente” etiketter med RFID-teknologi til en række forskellige markeder.
De tilbyder kunderne en række koncepter og løsninger – fx Kanban som en effektiv lagerstyringsfunktion. Det er designet til at udløse ordre, når kundens lager falder til et vist niveau. Der aftales en fast pris på forhånd, så ingen prisjusteringer og Limo Labels garanterer styring af en kundes lagerbeholdning. Det fjerner enhver risiko for at løbe tør for forsyninger.
Det handler om værdikæden
– For os handler det om fremtiden. Vi vil gøre en forskel. En meget vigtig fase for os er at lytte til kunden. Vi hjælper ved at foreslå nye ideer og nye veje frem. Vi har arbejdet med vores kunder på denne måde i nogen tid, så vi har erfaringen. Det handler ikke om at tilbyde vores kunde en digital løsning. Det handler om at tilbyde en bedre løsning for at optimere den komplette værdikæde for dem og tilbyde lavere ejerskabsomkostninger. For at sikre, at vi dækker enhver situation og ethvert krav, fortsætter vi med at investere i den nyeste teknologi, slutter Henrik Ehlers