Limo Labels investerer i optimering af værdikæden

PUBLICERET: 16 October 2019
OPDATERET: 16 October

Limo Labels har investeret i en ny digital etiketpresse. Aftalen blev indgået på Labelexpo 2019. Limo Labels har investeret i at udvide deres digitale kapacitet for at imødekomme den øgede efterspørgsel efter voksende volumener, skriver de i en pressemeddelelse. Den nye Xeikon CX3 supplerer over 25 aktive produktionslinjer i Limo Labels hovedkvarter i Stevnstrup. Blandt disse er i forvejen en Xeikon 3300 digital tonermaskine og to Xeikon Jetrion Inkjet-maskiner. Den nye maskine installeres i oktober 2019.

Henrik Ehlers, salgschef for Limo Labels siger:
– Vores virksomhed fortsætter med at udvikle sig og vokse. Vi kan se, at break-even-punktet mellem Flexo og Digital er i bevægelse, og vi er i stand til at udføre flere job ved hjælp af vores digitale maskiner. Derfor har vi har foretaget denne investering for at holde os på forkant og udvide vores markedsandel. Vi har haft et særdeles godt samarbejde med Xeikon i nogle år, og vi ser dem som en del af vores udvikling. Vores digitale rejse startede med Xeikon, og vi fortsætter denne rejse med installationen af Xeikon CX3-maskinen. Med den nye model får vi meget høje hastigheder, tør tonerteknologi og muligheden for at opnå et bredere udvalg af mærkevarefarver med den femte enhed, der trykker orange.

Flere produktionslinier og konceptuelle løsninger

I dag kører virksomheden flere produktionslinjer, der bruger en række forskellige teknologier. Det gælder Flexo, Screen Printing, Digital Inkjet og Digital Dry Toner til et stort udvalg af selvklæbende etiketter af forskellige typer, størrelser og design, inklusive ”intelligente” etiketter med RFID-teknologi til en række forskellige markeder.

De tilbyder kunderne en række koncepter og løsninger – fx Kanban som en effektiv lagerstyringsfunktion. Det er designet til at udløse ordre, når kundens lager falder til et vist niveau. Der aftales en fast pris på forhånd, så ingen prisjusteringer og Limo Labels garanterer styring af en kundes lagerbeholdning. Det fjerner enhver risiko for at løbe tør for forsyninger.

Det handler om værdikæden

– For os handler det om fremtiden. Vi vil gøre en forskel. En meget vigtig fase for os er at lytte til kunden. Vi hjælper ved at foreslå nye ideer og nye veje frem. Vi har arbejdet med vores kunder på denne måde i nogen tid, så vi har erfaringen. Det handler ikke om at tilbyde vores kunde en digital løsning. Det handler om at tilbyde en bedre løsning for at optimere den komplette værdikæde for dem og tilbyde lavere ejerskabsomkostninger. For at sikre, at vi dækker enhver situation og ethvert krav, fortsætter vi med at investere i den nyeste teknologi, slutter Henrik Ehlers

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01