Dystan-Rosenberg træder ind i Prinfo-samarbejdet

PUBLICERET: 14 October 2019
OPDATERET: 14 October

Per 1. oktober er Dystan-Rosenberg trådt i Prinfo-samarbejdet. Prinfo er en landsdækkende kæde af selvstændige grafiske kommunikationsvirksomheder, som samarbejder om blandt andet indkøb, kvalitets- og miljøcertificering samt om større private og offentlige udbud.

Direktør i Dystan-Rosenberg Palle Studsgaard Odgaard siger om deres indtræden i samarbejdet:
– Der er flere elementer, der har påvirket beslutningen. Det er summen af dem, der gør det interessant. For det første har Prinfo ikke længere offsetkapacitet i københavnsområdet. Her kan vi træde ind og løfte den opgave. Dernæst har vi i forvejen et tæt samarbejde med en række af Prinfos medlemmer, så det giver god mening at styrke det samarbejde. Endelig er vi ikke blinde for Prinfos stærke position på det offentlige marked, og at vi på sigt kan drage nytte af dette.

Skal være stærkere til at forhandle papir

Palle Studsgaard Odgaard tilføjer, at også udsigten til, at kunne etablere en slagkraftig indkøbsorganisation, især på papirområdet, virker attraktiv.
– De største papirindkøbere får papiret til en noget mere attraktiv pris. Med den kapacitet vi repræsenterer, må vi kunne styrke konkurrenceevnen og i hvert fald sikre, at vi ikke taber opgaver på grund af papirprisen.

Direktør for Prinfo A/S, Stig Hoffland.

Direktør for Prinfo-netværket Stig Hoffland siger:
– Dystan-Rosenberg er en stærk og alsidig partner at få ind i netværket. Der er ikke så mange tilbage af deres slags, som både håndtere digitaltryk, storformat og offset, i hvert fald ikke i københavnsområdet. På den måde passer de utrolig godt ind i vores mix af virksomheder.

De giver vores netværk mere tyngde både geografisk, med hensyn til kompetencer og ikke mindst indkøbsmuligheder. Med deres indtræden repræsenterer vi en omsætning på op mod 600 millioner kroner.

Prinfo er et svar på den udfordring mange står med

Stig Hoffland fortæller endvidere at Dystan-Rosenberg passer godt i Prinfo-profilen, hvor man værdsætter et højt fagligt rådgivningsniveau og hvor man har dokumenterede stærke relationer inden for B2B-salg og til den offentlige sektor.

– Det er vigtigt, i nogle sammenhænge, at kunne tale med en større stemme end sin egen. Blandt andet derfor har vi set en konsolideringsbølge gennem de senere år. Prinfo er én form for svar på den udfordring, som mange små og mellemstore virksomheder står med. Vi har oplevet at miste medlemmer som er blevet opkøbt af store virksomheder. Derfor er det rart, når vi på den måde kan vende stærkt tilbage, udtaler Stig Hoffland.

Prinfo består, med Dystan-Rosenbergs indtræden, af 14 virksomheder fordelt i hele landet. Vi har tidligere i år omtalt Strandbygaards indtræden i Prinfo.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot