Müller Martini har besluttet at fokusere på kundebegivenheder i fremtiden, hvor man kan få en indføring i branchens topemner såsom øget effektivitet, omkostningsoptimering og workflow-løsninger i et rigtigt produktionsmiljø. Müller-Martini udtaler i en pressemedddelse, at en to-dages branchemesse ikke kan imødekomme disse kundebehov, og at de derfor har taget en bevidst beslutning om ikke at deltage i IFRA. I stedet vil de invitere dig til Mailroom Days hos et af Europas mest avancerede pakkeri: Oppermann Druck und Verlag i Tyskland.
1,25 milliarder indstik pr. år
Oppermann Druck und Verlag er især interessant, fordi de har øget deres omkostningseffektivitet betydeligt under mottoet “Replacing Two by One”.
– Med en ProLiner fra Müller Martini kan vi nu fremstille det samme antal iindstik, som vi gjorde tidligere med to SLS3000 linjer, siger Werner Rohrsen fra Oppermanns.
På Mailroom Days kan du med egne øjne se, at dette ikke er tomme ord. Med nu i alt tre ProLiners – kan du opleve live, hvordan Oppermann producerer ikke bare fem daglige aviser, med en samlet oplag på 250.000 eksemplarer, men også 50 ugentlige aviser, med i alt 2,63 millioner eksemplarer, for sit eget forlag samt eksterne kunder og tilføjer flere end 1,25 milliarder indstik hvert år.
Fuldt integrerede produktionsprocesser
De tre fuldautomatiske Müller Martini-indstikslinjer, med op til 45.000 cyklusser i timen, har hver 20 indstiksfødere, automatisk sektionsindføding og tre FlexPack-bundtsystemer hver, som indlæses fra FlexiRoll-buffere. De styres af Connex.Mailroom-kontrolsystemet for at sikre fuldt integrerede produktionsprocesser.
Den 23. og 24. september, inviterer Müller Martini til et kig bag kulisserne i Europas mest moderne pakkeri for at opleve, hvordan Oppermann producerer fem daglige aviser og 50 ugeaviser med i alt tre ProLiner-indstikssystemer i Rodenberg i det nordlige Tyskland.
Programmet er sammensat så man mandag aften kl. 21, kan opleve førstehånds natproduktion af morgenaviser på ProLiner 1 og 2, og hele dagen tirsdag, kontinuerlig produktion af ugeaviser på alle tre ProLiners, der behandler både Rheinische og Berliner-formatet. Mailroom-specialisterne fra Müller Martini og Oppermann vil være der, for at forklare hele processen.