Müller Martini dropper IFRA og fokuserer på kundeeventet Mailroom Days

PUBLICERET: 26 August 2019
OPDATERET: 26 August

Müller Martini har besluttet at fokusere på kundebegivenheder i fremtiden, hvor man kan få en indføring i branchens topemner såsom øget effektivitet, omkostningsoptimering og workflow-løsninger i et rigtigt produktionsmiljø. Müller-Martini udtaler i en pressemedddelse, at en to-dages branchemesse ikke kan imødekomme disse kundebehov, og at de derfor har taget en bevidst beslutning om ikke at deltage i IFRA. I stedet vil de invitere dig til Mailroom Days hos et af Europas mest avancerede pakkeri: Oppermann Druck und Verlag i Tyskland.

1,25 milliarder indstik pr. år

Oppermann Druck und Verlag er især interessant, fordi de har øget deres omkostningseffektivitet betydeligt under mottoet “Replacing Two by One”.
– Med en ProLiner fra Müller Martini kan vi nu fremstille det samme antal iindstik, som vi gjorde tidligere med to SLS3000 linjer, siger Werner Rohrsen fra Oppermanns.

På Mailroom Days kan du med egne øjne se, at dette ikke er tomme ord. Med nu i alt tre ProLiners – kan du opleve live, hvordan Oppermann producerer ikke bare fem daglige aviser, med en samlet oplag på 250.000 eksemplarer, men også 50 ugentlige aviser, med i alt 2,63 millioner eksemplarer, for sit eget forlag samt eksterne kunder og tilføjer flere end 1,25 milliarder indstik hvert år.

Fuldt integrerede produktionsprocesser

De tre fuldautomatiske Müller Martini-indstikslinjer, med op til 45.000 cyklusser i timen, har hver 20 indstiksfødere, automatisk sektionsindføding og tre FlexPack-bundtsystemer hver, som indlæses fra FlexiRoll-buffere. De styres af Connex.Mailroom-kontrolsystemet for at sikre fuldt integrerede produktionsprocesser.

Den 23. og 24. september, inviterer Müller Martini til et kig bag kulisserne i Europas mest moderne pakkeri for at opleve, hvordan Oppermann producerer fem daglige aviser og 50 ugeaviser med i alt tre ProLiner-indstikssystemer i Rodenberg i det nordlige Tyskland.

Programmet er sammensat så man mandag aften kl. 21, kan opleve førstehånds natproduktion af morgenaviser på ProLiner 1 og 2, og hele dagen tirsdag, kontinuerlig produktion af ugeaviser på alle tre ProLiners, der behandler både Rheinische og Berliner-formatet. Mailroom-specialisterne fra Müller Martini og Oppermann vil være der, for at forklare hele processen.

Se mere under events

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen