Heidelberg: Forbedret ergonomi har stor betydning

PUBLICERET: 6 August 2019
OPDATERET: 6 August

– Vi har set, hvordan forbedret bruger-ergonomi har haft stigende betydning, fortæller Frank Süsser, produktchef for 50 x 70-formatet hos Heidelberg. Selvom automatisering varetager mange rutinemæssige opgaver i dag, har operatøren altid noget at gøre på maskinen. Det gælder isætning af trykplader, påfyldning af farve, skift af afvaskere og gummiduge eller almindelig vedligeholdelse. Den forøgede plads mellem trykværkerne på Speedmaster XL 75 og CX 75 giver markant forbedrede arbejdsforhold, siger Frank Süsser.

Udviklingen af modelserie i 50 x 70-formatet pågår. For eksempel blev grundlaget for Push to Stop-filosofien lagt i forbindelse med Drupa 2016 med IntelliStart 2-brugersoftwaren. Speedmaster CX 75 blev præsenteret et år senere. Det var for at tilfredsstille behovene hos mindre trykkerier takket være det meget mindre fodaftryk kombineret med stor opgavefleksibilitet.

For de mange små og mellemstore trykkerier er 50 x 70 formatet den perfekte løsning til deres produktsortiment. Især emballageprintere inden for farmaceutisk og kosmetisk segment bruger formatet 50 x 70 til mindre sammenklappelige kartonstørrelser og et højt forædlingsniveau i små serier.

Heidelberg har solgt over 19.000 Speedmaster CD 74-, XL 75- og CX 75-trykværker, hvilket understreger efterspørgslen efter trykkapacitet i dette format. I sig selv årsag nok til, at Heidelberg nu at opgradere platformen med et moderne, ergonomisk design. Leveringen af de re-designede Speedmaster CX 75 og Speedmaster XL 75 begynder i september 2019.

Maskinerne vises første gang på Pack Print i Thailand i september 2019 og ved en kundeevent i oktober 2019 i Heidelbergs Print Media Center Commercial i Wiesloch-Walldorf. – Dette er den første forsmag på Drupa 2020, udtaler Frank Süsser.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Messekig: Avancerede webshops til skilte, tekstiler og detailhandel

Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
amb

Messekig – ECO Award, GOP og Artwork Systems

Messen er i fuld gang og du kan være med til at stemme om, hvilke løsning der skal løbe med prisen årets ECO Interior Award Design.
ecoaward

Sign Print & Pack-messen er åben!

Her kl. 9.00 blev dørene slået op til årets grafiske begivenhed – Sign Print & Pack-messen i Odense Congress Center.
sipp_01

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award