Grakoms nye bestyrelse vil skabe værdi og relevans for medlemmerne

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 7 May 2019
OPDATERET: 7 May

Efter cirka 10 år som formand for Grakoms betyrelse har Palle Rosendahl valgt at give posten videre til ny person. Vi vender tilbage med en lille artikel om Palle Rosendahls 10 år i formandsstolen i et senere nyhedsbrev.

Den nye formand har allerede været en del af bestyrelsen i mange år, så han er godt klædt på til opgaven. Valget som formand for brancheforeningen Grakom faldt på den nuværende næstformand Jesper Jungersen, der til daglig er managing director hos Aller Tryk.

Den nye næstformand blev kontaktdirektør Thomas Hedegaard Søby fra kommunikationsbureauet Buchs A/S i Randers.

Vi har stillet Jesper Jungersen og Thomas Hedegaard Søby et par spørgsmål. Læs med nedenfor, så kan du danne dig et indtryk af de to nye i spidsen for Grakom.

 

Jesper Jungersen, Grakoms nye bestyrelsesformand

Jesper Jungersen:

Hvor længe har du været medlem af Grakom-bestyrelsen?

– Jeg har været medlem af bestyrelsen i Grakom i 16 år, og heraf de sidste 8 år været næstformand

Hvad anser du som bestyrelsens fornemmeste opgave nu og de nærmeste år er?

– Først og fremmest at skabe værdi for medlemmerne gennem at sikre optimale rammebetingelser, konkurrencedygtige overenskomster, unik medlemsservice, når det gælder jura og miljø, attraktive indkøbsordninger samt give medlemmerne mulighed for at deltage i relevante og værdiskabende netværk.

Hvad har din  største interesse i bestyrelsesarbejdet?

– Jeg har igennem mange år haft en særlig interesse for uddannelse, og ikke mindst at sikre at vi kan bevare og sikre høj kvalitet i Mediegrafiker og Grafisk teknikker uddannelserne. Derudover har det min store interesse igennem bestyrelsesarbejdet at prøve at finde områder, hvor vi som forening kan bidrage til at øge branchens konkurrencedygtighed ikke mindst i forhold til udlandet.

Hvor ligger Grakoms største udfordringer lige nu?

Den største udfordring for Grakom lige nu er at sikre at den nyligt etablerede ”Creative club” bliver en succes, og at vi får den tilgang af nye medlemmer indenfor bureau verdenen som er ambitionen.

Hvorfor har du valgt at arbejde aktivt for brancheforeningen?

– Det har jeg, fordi det arbejde, som Grakom udfører, har stor betydning for hele Aller koncernen i Danmark, og fordi jeg som repræsentant for en ”stor” medlemsvirksomhed føler, at vi har en forpligtelse til at bidrag, hvor vi kan, lyder ordene fra Jesper Jungersen.

 

Thomas Hedegaard Søby fra Buchs er nu næstformand i Grakom

Thomas Hedegaard Søby

Hvor længe har du været medlem af Grakom-bestyrelsen?

– Jeg indtrådte i bestyrelsen for Grakom Østjylland i 2011 og bestyrelsen for Grakom i 2016.

Hvad mener du er bestyrelsens fornemmeste opgave nu og de nærmeste år frem?

– Med en branche og omverden, der forandrer sig hele tiden, er det vigtigt, at vi er opmærksomme på dette og agile, så vi kan reagere.

En af vores fornemmeste opgaver er at sikre relevans for samtlige medlemmer. Grakom har udviklet sig meget de seneste år, hvilket har betydet nye medlemstyper, der alle skal føle sig som en del af fællesskabet.

Det skal bla. ske gennem en stærk, differentieret kommunikation, så de er opmærksomme på den værdi som Grakom tilfører dem gennem de mange medlemsservices. Vi skal også sørge for at skabe et netværk der er værdiskabende og som når helt ud i kredsene.

Hvad har din største interesse i bestyrelsesarbejdet?

– Mine største interesser ligger indenfor forandringsprocesser, relationsopbygning og udvikling. Jeg håber på at kunne være med til at komme med nye input og vinkler på arbejdet med min baggrund og hverdag.

Jeg har indtil nu sat et aftryk på det i forbindelsen med etableringen af Creative Club, der lige nu er lidt mit hjertebarn. Den afspejler den udvikling flere af vores eksisterende medlemmer er i gang med og vil være et interessant tilbud til store dele af det kreative segment.

Hvor ligger Grakoms største udfordringer lige nu?

– Der ligger en stor udfordring i at udbrede kendskabet til Creative Club og dermed sikre tilgang af de rette virksomheder, så den kan blive en markant spiller i markedet. Ambitionerne er store for den bestyrelse, der er etableret i forbindelse med Creative Club.

Hvorfor har du valgt at arbejde aktivt for brancheforeningen?

– Den grafiske branche er en stor del af min hverdag som partner i Buchs – og udviklingen af den er naturligvis af stor interesse for os. Det har Grakom en ret stor andel i, så det er helt naturligt for mig at tage del i bestyrelsesarbejdet. Jeg repræsenterer en stor del af vores medlemsvirksomheder, når man ser på ydelser og størrelse og har en interesse i at disse bliver hørt. Rent personligt får jeg også et udbytte ud af at møde en masse interessant mennesker og udbygge mit netværk, fortæller Thomas Hedegaard Søby.

Hele Grakoms bestyrelse består nu af: Jesper Jungersen, Thomas Hedegaard Søby, Rony Benattia,Anders Ertmann, Søren Henriksen, Hanne Hørup, Claus Kunckel-Hansen, Karl Mikkelsen, Steen Murmann, Palle Studsgaard Odgaard, Niels Rask, Jens Thurø og Allan Werk. Vi ønsker alle rigtig god arbejdslyst.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm