Hottryk går fra to partnere til bare én

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 30 April 2019
OPDATERET: 30 April

I 2007 startede Klaus Petersen og Claes Helming sammen Hottryk i Rødekro i Sønderjylland. Det var lige inden krisen i 2008 startede. Og den satte sine spor i den grafiske branche. Men Klaus Petersen og Claes Helming klarede skærene, selv om de også har været presset nogle år.  Og sidste år sluttede med deres bedste regnskab i de 12 forløbne år.

Der er fem ansatte i virksomheden, som tilbyder at trykke på alt – lige fra papir til canvas og lyddæmpende plader. De hjælper også kunderne med grafisk design, hvis der er behov.

Er gået helt digital

Produktionsmæssigt er de gået helt digitalt, selv om de også tilbyder offset-løsninger, hvor det er den mest optimale produktionsmetode. Inhouse råder de over en digital produktionsprinter, en flatbedprinter og en Latex rulleprinter.

For Claes Helming har netop digitaliseringen været den største oplevelse i løbet af de 12 år.

– Det er den vigtigste udvikling, og det at gå rent digitalt har vi aldrig fortrudt, fortæller Claes Helming.

Claes Helming har solgt sin andel – men vil gerne blive i branchen

Men nu har de to partnere besluttet, at det er tid til at gå hver sin vej. Claes Helming har derfor solgt sin del af virksomheden til Klaus Petersen.

Hvad skal du så beskæftige dig med, spurgte jeg, da jeg talte med Claes Helming.

– Det ved jeg ikke endnu, men jeg vil rigtig gerne fortsat arbejde med storformatprint, fx med salg eller support af hardware, lød svaret fra Claes Helming, der nu skal ud og afsøge markedet for muligheder.

Hottryk fortsætter uændret – og er stadig en stærk partner

Hottryk fortsætter med at være et stærkt tilbud til kunderne.

Klaus Petersen fortsætter Hottryk med samme set-up som tidligere, og ændringen i ejerforholdet får ingen betydning for hverken kunderne eller den daglige drift.

 

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm