Lasertryk.dk kommer med endnu et flot regnskab

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 23 April 2019
OPDATERET: 23 April

Efter regnskabet at dømme er Lasertryk.dk i god form.  De har netop præsenteret deres 2018-regnskab, der viser en omsætning på 430 millioner kroner og en 34 procents stigning i driftsindtjeningen.

Sort på hvidt leverer Lasertryk.dk et løft i omsætningen fra 399 millioner kroner i 2017-regnskabet til 430 millioner kroner i 2018 – og rentabiliteten følger trop. Ejerne Anders Grønborg og Esben Mols Kabell kan som nævnt ovenfor fremvise en 34 procents stigning i driftsindtjeningen fra 54 millioner i 2017 til 74 millioner kroner i 2018. Resultatet før skat landede på 34 millioner kroner i 2018 mod 19 millioner året før.

–Alt kører planmæssigt i forhold til vores strategi, hvor vi satser både på organisk vækst og opkøb. Specielt vores software til større virksomheder, BrandCentral, der samler alle marketingaktiviteter i én løsning, har bidraget positivt til væksten, fortællerAnders Grønborg.

I det sidste fem år har koncernen overtager 15 trykkerier, og som tidligere nævnt her på siden, har de også overtaget deres første trykkeri uden for Danmarks grænser. Så som Anders Grønborg udtaler, så skyldes væksten ikke kun øget effektivitet og ordretilgang (265.000 unikke ordrer fordelt på 35.000 forskellige erhvervskunder), men også  fra omsætning i de opkøbte virksomheder. Der er i det seneste år blandt andet produceret 18.000.000 solgte visitkort, og der er brugt 8.000.000 kg. papir. 5.000.000 bøger er produceret fordelt på over 8.000 forskellige produktioner,

– Med de seneste opkøb har vi i koncernen overtaget 15 trykkerier de sidste fem år. Det er særligt spændende, at vi nu er kommet i gang med at købe op i udlandet, og vi er i dialog med flere svenske og danske trykkerier omkring opkøb, siger Esben Mols Kabell.

Siden Lasertryk afleverede sit første regnskab, har virksomheden kun haft røde tal på bundlinjen i de to første leveår, årene 1999 og 2000. De efterfølgende 18 regnskabsår har alle givet overskud, og i godt halvdelen af trykkeriets 20 leveår har Anders Grønborg og Esben Mols Kabell kunnet printe et tocifret millionoverskud på bundlinjen.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01