Er du klar på influencer-marketing?

PUBLICERET: 9 April 2019
OPDATERET: 9 April

Det var vist de færreste, som var mødt op på Grakom-dagen, der var helt klar over omfanget og perspektivet i influencer-marketing. Selvom vi måske ikke alle kunne se præcis, hvordan bruge kunne bruge det i vores egen forretning, så var det et særdeles overraskende og spændende indlæg på en generelt meget underholdende dag.

Det var Pernille C. Lotus der stod for oplægget. Hun har selv en baggrund som influencer på Instagram, men startede i 2015 SMAC Agency og blev agent for en række af de største instagram’ere, twittere, TicToc’ere, facebook’ere og hvad det nu ellers hedder. Med firmaet Hippo MGMT fik hun yderligere en række YouTube’ere i sin stald. Succesen har været så stor, at hun netop har solgt begge firmaer til det svenske CUBE. Hun er nu direktør i CUBE’s danske afdeling. CUBE i Sverige og Danmark forventer til sammen en omsætning på over 100 mio. svenske kroner i 2019.

Influencer marketing handler om at få forskellige kendisser til at anbefale og/eller bruge dine produkter på det medie de nu anvender, så deres følgere bliver eksponeret. Da de forskellige influencers har meget forskellige målgrupper og også meget forskellige ’reach’ inden for disse målgrupper, kan det vær lidt af en jungle at finde det korrekte set-up. Det er så det Pernille C. Lotus og hendes team kan – tilsyneladende.

Det positive ved influencer marketing er, at kendissernes mange følgere er der helt frivilligt. Det er oftest unge, der iøvrigt er meget reklameresistente. Til gengæld kan det vær lidt ude af kontrol, hvordan budskaber formidles, men det må ses som en del af pakken. Den største grad af kontrol og effekt opnås – må man forstå på Pernille C. Lotus – ved at lade et bureau som hendes håndtere opgaven.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud