Piculell og Custmo går sammen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 March 2019
OPDATERET: 20 March

Claes Piculell, indehaver af Piculell Aps i Ishøj, har efter at været i markedet i en ”menneskealder”, hvor de har solgt Komori-maskiner til landets trykkerier, besluttet, at det er på tide at træde et skridt tilbage.

Claes Piculell, der er blevet 72, træder nu et skridt tilbage.

– Efter at have rundet de 72 er det tid. Vi har solgt godt på det seneste, og der står Komori-udstyr i en meget stor del af landets trykkerier. Men det er vigtigt at vi over for kunderne og leverandørerne viser, at de fortsat kan have fuld tillid til at virksomheden bliver videreført, fortæller Claes Piculell.
Custmo og Piculell har kendt hinanden og arbejdet sammen gennem flere år, så det var et naturligt skridt, at de også begyndte at tale om at sammenlægge virksomhederne. Resultatet er blevet at per 1. maj er virksomhederne sammenlagt og drives videre under navnet Custmo. Ejerkredsen er Claus Hansen fra Custmo og Kenneth Nielsen fra Piculell. De to vil komme til at stå for den daglige drift af virksomheden, men Claes Piculell vil være med på sidelinjen og er fortsat også medejer af den nye sammenlagte virksomhed.
Piculell har haft adresse i Ishøj, men fremover drives virksomheden fra nye lokaler i Vadum ved Aalborg.
Claus Hansen fra Custmo er den ene part i den nye ejerkreds af det sammenlagte Piculell og Custmo.

Kenneth Nielsen, som nu er medejer af det nye Custmo, kommer fra Piculell.

– Vi er fortsat leverandør af de bedste produkter på markedet: Komori, Epple, Westland, Actega, Eggen, Kinyo og mange flere. Og med sammenlægningen styrker vi servicedelen. Vi samler endnu mere viden under Kenneth Nielsen.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01