Ny direktør for CCL Label i Danmark

PUBLICERET: 20 March 2019
OPDATERET: 20 March

Verdens største etiketproducent CCL Label har ansat ny administrerende direktør for deres danske afdelinger. Det bliver Carsten Lemtoft Olsen, der de sidste mange år har fungeret som selvstændig konsulent med projektledelse, målstyring og ledelsessparring som speciale.
Det er 10 år siden at Carsten Lemtoft Olsen sidst blev ansat i CCL Label. Dengang som direktør for afdelingen i Brøndby, hvor han fremviste flere gode resultater. Det bragte ham videre til en stilling som Corporate Vice President i Novo Nordisk inden han i 2012 startede egen virksomhed.
Nu vender han pr. 15. april tilbage til CCL Label som direktør for produktionen i både Brøndby og i Randers. Og det er en virksomhed i et imponerende væksttempo, som Carsten Lemtoft Olsen træder ind i. I løbet af de sidste 10 år har de fordoblet antallet af fabrikker globalt og tæller nu 165 produktionssteder. Strategien er fortsat vækst.
Vi har stillet den kommende direktør en række spørgsmål.
Hvilke udfordringer står virksomheden overfor?
– Det der er vigtigt for mig er at have fokus på markedet og kunderne samt at sikre at vi hele tiden har de rigtige produkter på hylderne. Der sker rigtigt meget på det digitale område og her skal vi naturligvis følge med. Allerede nu er begge fabrikker udstyret med digitalt tryk og CCL er generelt rigtigt godt med på den bølge
Hvad er det første du skal i dit nye job?
– Det første jeg skal er at få virksomheden ind under huden igen. Jeg glæder mig til at møde de gamle kollegaer men også til at møde de mange nye. Jeg skal ud at møde kunderne for at høre hvordan de ser på CCL, og så skal jeg have opdateret strategien så den matcher markedets krav og ønsker.
Hvilke kompetencer tror du, at du får mest brug for?
– Det at jeg har branchekendskab er en stor fordel. Jeg kender både kunderne og vores egen forretning. Derudover er det en fordel for mig, at jeg som konsulent har set så mange forskellige virksomheder, her kan jeg virkeligt bruge best-practice og sætte det i spil hos CCL.
Hvad tiltaler dig ved etiket- og emballagemarkedet?
– Det, der taler mest til mig, er at jeg føler jeg har ramt plet. Jeg har siden min tid hos Novo Nordisk haft mit primære fokus på pharma-industrien og kender derfor den branche rigtig godt. Samtidig er jeg uddannet inden for det grafiske og har været mange år inden for emballageindustrien. Hos CCL Label kommer jeg til at kombinere disse to industrier og det synes jeg er spændende.
Hvad glæder du dig mest til?
– Jeg glæder mig til de nye spændende udfordringer. Jeg ved, at CCL har et stærkt team og sammen med dem glæder jeg mig til at løfte opgaven. Det at få ansvaret for hele den danske del af CCL Label med både salg, HR, økonomi og produktion, det glæder jeg mig rigtigt meget til. Samtidig glæder jeg mig til det lange strategiske træk i stedet for de kortere konsulentopgaver

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder