Grafiske design trends for 2019

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 November 2018
OPDATERET: 28 November

Intet står stille. Specielt ikke design. Det der var ”in” i går, kan være ”out” i dag.  Her kommer nogle gæt på hvad trenden næste vil vise. Det er graphic  mama blog-siden, der har set i krystalkuglen. Og det hun så var ”fresh hot and bold”. Nedenfor 12 trends, som graphic mama mener, vi vil opleve i 2019:

Open compositions. 3D: Depth of a new generation. Anti-gravity: Flying & Floating elements. Vivid colors & Dreamy color combos. Metallic effekt: Golder, Silver, iridescent. Fluid & liquid effect. Maxi typography. Outline typegraphy. Text with background. Alternative artRealism + Flat mix. The color of the year 2019.

Vi lader derudover billederne tale for sig selv. De flydende elementer opleves tydeligt. Det samme er gældende for de levende farver og 3D-effekterne. Og så leges der med skriften.

Alle billederne er hentet hos graphic mama.

 

 

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

Bording overtager Formegon

Kommunikations- og marketinghuset Bording Danmark A/S fortsætter oprustningen. 1. september overtages alle aktiviteterne i Formegon, som er en uafhængig totalleverandør indenfor grafisk design, grafisk produktion, digital produktion, events og merchandise.
formegon_bording

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01