A-mail har fået nye ejere

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 November 2018
OPDATERET: 20 November

Vejlevirksomheden A-mail, der er en del af tyske Mayer Kuvert Network, blev etableret tilbage i 1955 under navnet Colovs Konvolutfabrik. I dag sælger A-Mail kuverter med og uden tryk til det grafiske marked i Danmark. Og inden for det seneste har de også udvidet deres produktsortiment med flere artikler til emballage og også inden for tekstil. Virksomheden omsætter for omkring 22 millioner og der er ti ansatte.

Nu har den svensk-norske virksomhed Addbrand, der gennem de seneste år er vokset både gennem organisk vækst og opkøb, købt den danske kuvertgrossist, som de gennem længere tid har samarbejdet med.

– Vores kunder vælger om de selv skal trykke eller om vi skal gøre det for dem. Ved at kombinere A-Mails velfungerende kuvertproduktion og logistik med vores brede sortiment, kommer vi til at kunne servicere vores forhandlere med endnu bedre løsninger i hele Norden. Vi vil beholde produktion, logistik og kundesupport i alle tre lande, fortæller Patrik Sjölin, der er delejer og adm. direktør for koncernen Addbrand.

– Det føles som et helt rigtigt skridt for A-Mail, at vi nu bliver en del af Addbrand-koncernen. De synergier, vi får, er nødvendige i et hårdt marked. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder og forhandlere et endnu bredere sortiment, fortæller Jesper Røgind Jørgensen, A-Mails administrerende direktør.

Addbrand Sweden AB er en sammenlægnig af Kuvertteamet og Turnex. Selskabet har 90 medarbejdere i Sverige og forventes at omsætte omkring 150 millioner danske kroner.  Koncernen, som også rummer norske Lyche Konvolutt, vil samlet få omkring 125 medarbejdere og en forventet omsætning omkring 200 millioner danske kroner.

På sigt er det tanken, at både Lyche Konvolut og A-Mail skifter navn til Addbrand.

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly