A-mail har fået nye ejere

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 November 2018
OPDATERET: 20 November

Vejlevirksomheden A-mail, der er en del af tyske Mayer Kuvert Network, blev etableret tilbage i 1955 under navnet Colovs Konvolutfabrik. I dag sælger A-Mail kuverter med og uden tryk til det grafiske marked i Danmark. Og inden for det seneste har de også udvidet deres produktsortiment med flere artikler til emballage og også inden for tekstil. Virksomheden omsætter for omkring 22 millioner og der er ti ansatte.

Nu har den svensk-norske virksomhed Addbrand, der gennem de seneste år er vokset både gennem organisk vækst og opkøb, købt den danske kuvertgrossist, som de gennem længere tid har samarbejdet med.

– Vores kunder vælger om de selv skal trykke eller om vi skal gøre det for dem. Ved at kombinere A-Mails velfungerende kuvertproduktion og logistik med vores brede sortiment, kommer vi til at kunne servicere vores forhandlere med endnu bedre løsninger i hele Norden. Vi vil beholde produktion, logistik og kundesupport i alle tre lande, fortæller Patrik Sjölin, der er delejer og adm. direktør for koncernen Addbrand.

– Det føles som et helt rigtigt skridt for A-Mail, at vi nu bliver en del af Addbrand-koncernen. De synergier, vi får, er nødvendige i et hårdt marked. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder og forhandlere et endnu bredere sortiment, fortæller Jesper Røgind Jørgensen, A-Mails administrerende direktør.

Addbrand Sweden AB er en sammenlægnig af Kuvertteamet og Turnex. Selskabet har 90 medarbejdere i Sverige og forventes at omsætte omkring 150 millioner danske kroner.  Koncernen, som også rummer norske Lyche Konvolutt, vil samlet få omkring 125 medarbejdere og en forventet omsætning omkring 200 millioner danske kroner.

På sigt er det tanken, at både Lyche Konvolut og A-Mail skifter navn til Addbrand.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01