Vejlevirksomheden A-mail, der er en del af tyske Mayer Kuvert Network, blev etableret tilbage i 1955 under navnet Colovs Konvolutfabrik. I dag sælger A-Mail kuverter med og uden tryk til det grafiske marked i Danmark. Og inden for det seneste har de også udvidet deres produktsortiment med flere artikler til emballage og også inden for tekstil. Virksomheden omsætter for omkring 22 millioner og der er ti ansatte.
Nu har den svensk-norske virksomhed Addbrand, der gennem de seneste år er vokset både gennem organisk vækst og opkøb, købt den danske kuvertgrossist, som de gennem længere tid har samarbejdet med.
– Vores kunder vælger om de selv skal trykke eller om vi skal gøre det for dem. Ved at kombinere A-Mails velfungerende kuvertproduktion og logistik med vores brede sortiment, kommer vi til at kunne servicere vores forhandlere med endnu bedre løsninger i hele Norden. Vi vil beholde produktion, logistik og kundesupport i alle tre lande, fortæller Patrik Sjölin, der er delejer og adm. direktør for koncernen Addbrand.
– Det føles som et helt rigtigt skridt for A-Mail, at vi nu bliver en del af Addbrand-koncernen. De synergier, vi får, er nødvendige i et hårdt marked. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder og forhandlere et endnu bredere sortiment, fortæller Jesper Røgind Jørgensen, A-Mails administrerende direktør.
Addbrand Sweden AB er en sammenlægnig af Kuvertteamet og Turnex. Selskabet har 90 medarbejdere i Sverige og forventes at omsætte omkring 150 millioner danske kroner. Koncernen, som også rummer norske Lyche Konvolutt, vil samlet få omkring 125 medarbejdere og en forventet omsætning omkring 200 millioner danske kroner.
På sigt er det tanken, at både Lyche Konvolut og A-Mail skifter navn til Addbrand.