Efter en udbudsrunde med flere bydere har Metro Service valgt ny samarbejdspartner. AFA JCDecaux overtager salget af reklamepladser i Metroen fra den 1. januar 2019. Aftalen omfatter de nuværende linjer M1 og M2 samt Cityringen, der åbner i juli 2019.

– Udbudsprocessen har været meget intens og spændende, fortæller Claudio Cassarino, administrernde direktør i Metro Service. – Vi modtog en håndfuld kvalificerede udbudsbesvarelser, men i sidste ende var vi ikke i tvivl om, at AFA JCDecaux er den helt rigtige outdoorvirksomhed til at løse opgaven. AFA JCDecaux har både nationalt og internationalt ekstraordinært gode outdoor-kompetencer. Derudover har vi med glæde kunne konstatere, at Metro Service og AFA JCDecaux også deler en lang række værdier og holdninger på det etiske område.
– Vi er meget stolte over, at Metro Service har valgt os som samarbejdspartner til reklamesalget i Københavns Metro siger Anders Axelsen, administrerende direktør hos AFA JCDecaux. – Vores ”Less is More-strategi”, som vi har udrullet på vores andre koncessioner, passer som hånd i hanke med det arkitektoniske udtryk, som f.eks. City-ringen er bygget op om. Kort sagt vil vi tilbyde en mere enkel produktportefølje med øget synlighed til følge. Så vi ser frem til at forankre alle de nye idéer og tiltag, som vi har været i dialog med Metro Service om, siger Anders Axelsen
Stigende efterspørgsel på digital outdoor
– Metroen er den seneste kronjuvel i vores københavnske medieportefølje. Og med Metroen inkluderet, er der ingen tvivl om, at vi endnu bedre kan imødekomme den stærkt stigende efterspørgsel, som vores outdoor-medier oplever, fortæller Karsten Rask Mikkelsen, kommerciel direktør hos AFA JCDecaux.
– Vi oplever oftere og oftere at måtte melde udsolgt, så det er i den grad et stigende marked, specielt for digital outdoor. Vi kommer til at udrulle en full scale digitalisering på metroens stationer, blandt andet med nye digitale Premium placeringer. Det betyder også, at vores annoncører vil være i stand til at skifte budskaber time for time dvs. der bliver mulighed for konceptuelle realtidsbudskaber – eller Shorter Time to Market, som vi plejer at sige.