AFA JCDecaux vinder Københavns Metro

PUBLICERET: 25 October 2018
OPDATERET: 25 October

Efter en udbudsrunde med flere bydere har Metro Service valgt ny samarbejdspartner. AFA JCDecaux overtager salget af reklamepladser i Metroen fra den 1. januar 2019. Aftalen omfatter de nuværende linjer M1 og M2 samt Cityringen, der åbner i juli 2019.

Claudio Cassarino, administrerende direktør for Metro Service.

– Udbudsprocessen har været meget intens og spændende, fortæller Claudio Cassarino, administrernde direktør i Metro Service. – Vi modtog en håndfuld kvalificerede udbudsbesvarelser, men i sidste ende var vi ikke i tvivl om, at AFA JCDecaux er den helt rigtige outdoorvirksomhed til at løse opgaven. AFA JCDecaux har både nationalt og internationalt ekstraordinært gode outdoor-kompetencer. Derudover har vi med glæde kunne konstatere, at Metro Service og AFA JCDecaux også deler en lang række værdier og holdninger på det etiske område.

– Vi er meget stolte over, at Metro Service har valgt os som samarbejdspartner til reklamesalget i Københavns Metro siger Anders Axelsen, administrerende direktør hos AFA JCDecaux. – Vores ”Less is More-strategi”, som vi har udrullet på vores andre koncessioner, passer som hånd i hanke med det arkitektoniske udtryk, som f.eks. City-ringen er bygget op om. Kort sagt vil vi tilbyde en mere enkel produktportefølje med øget synlighed til følge. Så vi ser frem til at forankre alle de nye idéer og tiltag, som vi har været i dialog med Metro Service om, siger Anders Axelsen

Stigende efterspørgsel på digital outdoor

– Metroen er den seneste kronjuvel i vores københavnske medieportefølje. Og med Metroen inkluderet, er der ingen tvivl om, at vi endnu bedre kan imødekomme den stærkt stigende efterspørgsel, som vores outdoor-medier oplever, fortæller Karsten Rask Mikkelsen, kommerciel direktør hos AFA JCDecaux.
– Vi oplever oftere og oftere at måtte melde udsolgt, så det er i den grad et stigende marked, specielt for digital outdoor. Vi kommer til at udrulle en full scale digitalisering på metroens stationer, blandt andet med nye digitale Premium placeringer. Det betyder også, at vores annoncører vil være i stand til at skifte budskaber time for time dvs. der bliver mulighed for konceptuelle realtidsbudskaber – eller Shorter Time to Market, som vi plejer at sige.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud