Carlsberg og hubergroup i samarbejde om bæredygtige øl-etiketter

PUBLICERET: 19 October 2018
OPDATERET: 19 October

Efterspørgsel efter grønnere produkter vokser år for år. Varemærkeejerne reagerer med en øget indsats for at optimere ikke kun deres produkter, men også bæredygtigheden af ​​beslægtet emballage og andet trykt materiale. På den baggrund var trykfarveleverandøren hubergroup i midten af ​​2017 den første producent til at lancere globalt en bred vifte af Cradle to Cradle certificerede farveserier og coatings til offset- og gravure-industrien.

Som led i Carlsbergs ambitiøse bæredygtighedsprogram “TogetherTowardsZERO” forsøger selskabet at gøre sine produkter mere bæredygtige og sikrer, at forbrugerne kan købe varerne med god samvittighed. Det kræver at Carlsberg ser på hele værdikæden inklusive emballagen, og det omfattede også trykfarven til deres øl-etiketter. For at få sat den proces i gang valgte Carlsberg hubergroup som trykfarveleverandør til deres ølmærker på en række udvalgte markeder.

Ved en eksklusiv begivenhed i København i september afslørede Carlsberg en række spændende innovationer udviklet i samarbejde med hubergroup og fremhævede samtidig hubergroup for deres store engagement i at udbrede en bedre og mere miljøvenlig trykfarve.

– Trykfarver har stor indflydelse på emballagens genanvendelighed, fordi de ofte genbruges sammen med papirfibre. For at forbedre recirkulationsevnen af ​​Carlsberg-etiketter på udvalgte markeder bruger vi Hubergroup Eco-Offset Ink Premium Plus, som er Cradle to Cradle Certified på Silver-niveau, siger Carlsberg Brand Director Julian Marsili.

Den globale produkt- og porteføljechef fra hubergroup Bernd Groh udtalte under et interview på den årlige Cradle to Cradle Congress i Lüneburg:
– Som en af ​​de første globale trykfarvefabrikanter har vi taget imod udfordringen med at omforme vores standard arkoffset trykfarve portefølje til C2C certificering. Og med stor succes, som man nu kan se med Carlsberg-projektet, som ikke var muligt uden den stærke støtte fra Healthy Printing Initiative, der blev grundlagt af EPEA i Hamburg. Healthy Printing Initiative er en af ​​de vigtigste platforme for at muliggøre bæredygtig trykning til emballageleverandører og trykkerier.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3