Carlsberg og hubergroup i samarbejde om bæredygtige øl-etiketter

PUBLICERET: 19 October 2018
OPDATERET: 19 October

Efterspørgsel efter grønnere produkter vokser år for år. Varemærkeejerne reagerer med en øget indsats for at optimere ikke kun deres produkter, men også bæredygtigheden af ​​beslægtet emballage og andet trykt materiale. På den baggrund var trykfarveleverandøren hubergroup i midten af ​​2017 den første producent til at lancere globalt en bred vifte af Cradle to Cradle certificerede farveserier og coatings til offset- og gravure-industrien.

Som led i Carlsbergs ambitiøse bæredygtighedsprogram “TogetherTowardsZERO” forsøger selskabet at gøre sine produkter mere bæredygtige og sikrer, at forbrugerne kan købe varerne med god samvittighed. Det kræver at Carlsberg ser på hele værdikæden inklusive emballagen, og det omfattede også trykfarven til deres øl-etiketter. For at få sat den proces i gang valgte Carlsberg hubergroup som trykfarveleverandør til deres ølmærker på en række udvalgte markeder.

Ved en eksklusiv begivenhed i København i september afslørede Carlsberg en række spændende innovationer udviklet i samarbejde med hubergroup og fremhævede samtidig hubergroup for deres store engagement i at udbrede en bedre og mere miljøvenlig trykfarve.

– Trykfarver har stor indflydelse på emballagens genanvendelighed, fordi de ofte genbruges sammen med papirfibre. For at forbedre recirkulationsevnen af ​​Carlsberg-etiketter på udvalgte markeder bruger vi Hubergroup Eco-Offset Ink Premium Plus, som er Cradle to Cradle Certified på Silver-niveau, siger Carlsberg Brand Director Julian Marsili.

Den globale produkt- og porteføljechef fra hubergroup Bernd Groh udtalte under et interview på den årlige Cradle to Cradle Congress i Lüneburg:
– Som en af ​​de første globale trykfarvefabrikanter har vi taget imod udfordringen med at omforme vores standard arkoffset trykfarve portefølje til C2C certificering. Og med stor succes, som man nu kan se med Carlsberg-projektet, som ikke var muligt uden den stærke støtte fra Healthy Printing Initiative, der blev grundlagt af EPEA i Hamburg. Healthy Printing Initiative er en af ​​de vigtigste platforme for at muliggøre bæredygtig trykning til emballageleverandører og trykkerier.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Dansk virksomhed vil vinde Packnorth Award med nyt emballageprodukt

Den danske virksomhed Grathwol oplyser, at de, som den første i verden, kan fremstille en PET-dåse med et låg af samme materiale.
Grathwol_01

Åbent hus hos Mark Andy og Pulse

Torsdag den 26. september 2024 kan du tage med til Mark Andy i Polen for at opdage, hvordan PureTones farvesæt og Monolox aniloxsystemet skaber nye muligheder på en moderne flexomaskine.
Heidi_Pulse

Hurtig omstilling på veje- og etiketteringslinje

Espera Nova er en serie af effektive veje- og etiketteringsmaskiner, som nu udvides med den nye  model Nova ES-E.
Espera_Linien

Gå ikke glip af Packnorth Award

Bidragene til årets Packnews Award kommer nu ind i en lind strøm. Det er fjerde gang, konkurrencen afholdes, og i år er prisoverrækkelsen tilbage på Scanpack-messen.
p-award_01