Norden største emballagemesse, Scanpack, afholdes fra den 23.-26. oktober i Göteborg. Og hvis man ikke skulle være klar over det, så er emballagebranchen nok en af de brancher, der bruger flest ressourcer på produktudvikling og analyser af forbrugeradfærd. Det vil afspejle sig i messen, der afholdes over fire dage.
Udover en udstillerliste der er så lang, at jeg opgav at tælle dem, så er der ikke mindre end fire scener, hvorfra der afholdes foredrag om forskellige temaer: Superbrandscenen, Scanpack Academy, Speakers Stage og Visutech Digital Academy.
Superbrandscenne er helliget det helt store spillere, hvor du fx kan opleve Carlsbergs director of sustainability, Simon Boas Hoffmeyer, fortælle om bæredygtighedens betydning for et brand som Carlsberg. Et andet spændende indlæg kommer fra Isabel Rocher, der tidligere har været ansvarlig for Amazons emballage strategi i Europa og nu har dette ansvar hos DS Smith.
Scanpack Academy er af mere introducerende karakter. Her kan du man få en introduktion til begrebet Smart Industry, tryk, materialer, bæredygtighed, design, branding samt E-handel.
Speakers Stage er stedet hvor eksempler og Case Stories præsenteres. Her kan du finde inspiration til kreative emballageløsninger og mødes med en række forskellige eksperter.
Endelig har Visutech deres Digital Academy. Her vil blandt andre Peter Hauggaard fra Kartongbolaget fortælle om, hvordan digitalt tryk er fremtiden for brand owners – nu og her! Steven Widlic, fra Print House, vil dykke ned i, hvad forædling med metal kan gøre for dine tryksager.