Kodak vil trække sig ud af flexo-markedet

PUBLICERET: 15 August 2018
OPDATERET: 15 August

Kodak har sat deres Flexographic Packaging Division til salg. Indtægterne vil først blive brugt til at tilbagebetale udestående gæld. Fremover vil Kodak vil fokusere på SONORA miljøvenlige trykplader, enterprise inkjet, workflow software og udlicensering af patenter.

Kodaks Flexographic Packaging Division (FPD) producerer og markedsfører FLEXCEL NX-systemet som består af trykplader, forbrugsstoffer og relaterede tjenester. I de sidste tolv måneder har FPD haft en omsætning på $ 150 mio. I denne periode har FPD vist en stærk vækst og har opnået en stigning i omsætningen på 9 procent og 18 procent på overskuddet (EBITDA). FPD beskæftiger i øjeblikket ca. 300 personer.

– Vi oplever en stærk interesse for salgsprospektet: Flexographic Packaging Division. FPD har været en stærk spiller på markedet de seneste fem år og er blevet en vigtig aktør i branchen. Denne forretning er et glimrende eksempel på at Kodak kan bringe ”disruptive innovation” på markedet. Kodak har løbende vurderet salgsmulighedere de seneste år, og vi mener, at dette er det rigtige tidspunkt til at sælge dette værdifulde aktiv, siger Jeff Clarke, adm. Direktør for Kodak.

– Efter denne transaktion vil Kodaks forbedrede kapitalstruktur give os mulighed for at øge vores fokus på etablerede vækstmotorer, mens vi fortsætter med at investere i og levere løsninger til de kommercielle trykkerier og andre industrier, siger Clarke.

Kodak meddelte også, at det havde indgået en ikke-bindende hensigtserklæring om et lån på $ 400 mio. over de næste 18 måneder med en långiver, der ville refinansiere den eksisterende gæld, hvilket ville gøre det muligt for selskabet at gennemføre salget af ​​FPD på den mest optimale måde for at opnå maksimal værdi for aktionærerne. Netto provenuet fra salget af FPD vil først blive brugt til at tilbagebetale dette lån.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01