Hos Display Graphics Supply – DGS – oplever de en positiv vækst. Ikke mindst er efterspørgslen på Epson SureColor-serien (SC-S80600) populær hos kunderne, fortæller virksomhedens indehaver Preben Bech.
– Udviklingen i det hele taget, har gjort det nødvendigt med mere personale. Vi er et godt lille team, som foruden mig selv består af Mette Bech Elsgaard, der er ansvarlig for alle marketingaktiviteter og Arne Madsen, der er produktansvarlig. Og her i sommer bød muligheden sig for at ansætte Christel Juhl Meinhardt. Den chance kunne vi ikke undlade at reagere på. Vi har derfor per 1. august budt Christel velkommen som vores nye salgsansvarlige.
– Vi har fortsat vækstplaner for DGS. Vi ser en positiv udvikling, specielt på samarbejdet med Epson, men også på vores mediesalg, som vores kunder er glade for. Poli-Tape Vinyl vinder også mere og mere ind hos vores kunder, da de har opdaget en høj kvalitet vinyl til en god markedspris. Natura printmedier, hvor vores Smooth roll up film er populær, sælger også fortsat rigtig godt, fortæller Preben Bech.
Christel Juhl Meinhardt har en baggrund fra internationale virksomheder
Christel Juhl Meinhardt har en baggrund inden for den grafiske branche fra senest Konica Minolta og tidligere fra Neopost. Begge større internationale organisationer. Vi har derfor spurgt Christel, hvilke fordele hun ser ved at arbejde i en mindre dansk organisation.
– Jeg syntes fordelene ved at arbejde i en mindre organisation, fx er er kommandovejen, der ikke er så lang som i en koncern. Dernæst er der lidt mere medbestemmelse, og det er frihed under ansvar. Selvfølgelig er det ikke bare at læne sig tilbage, der skal arbejdes med produkterne og vores kunder og emner skal introduceres for disse ting. Dette vil være en konstant dagligdag.
Lige nu er Christel i gang med at blive klogere på DGS, og besøge både eksisterende og nye kunder.
– Vi skal have solgt noget hardware i form af Epson på printersiden samt Graphtec som supplement til printerne. Så kunderne opnår en effektiv produktion. Toppen af dette bliver, at vi så kan servicere kunderne med medier og blæk, fortæller Christel og fortsætter:
– Der skal løbes stærkt, og jeg mener, det betyder meget, at vi fremstår professionelle, fleksible og interesseret i vores kunder, således at der er en fælles loyalitet.
Jeg skal dække hele Danmark, og det håber jeg at klare på god vis. Meget kan jo klares via mail og de sociale medier, men jeg glæder mig til at komme hele vejen rundt! Generelt skal vi ud og råbe højt om vores kompetencer, slutter Christel vores samtale.
Fremtiden kan være svær at forudse
Som afslutning på samtalen med Christel Juhl Meinhardt og Preben Bech, stillede jeg spørgsmålet: Hvad er de største udfordringer, I som leverandør til skiltebranchen står over for i dag?
– Det vil altid være en udfordring af forudse fremtiden og præsentere markedet for de sidste nyheder.DGS arbejder konstant på at tilpasse sig udviklingen og har da også for et år siden lanceret www.dgs-shoppen.dk, hvor kunderne kan handle online med et login, til lige netop deres sider på shoppen, slutter Preben Bech vores samtale.