Antalis køber papirgrossisten IGEPA i Norge og Sverige.

PUBLICERET: 27 June 2018
OPDATERET: 27 June

Antalis køber papirgrossisten IGEPA i Norge og Sverige. Det betyder, at de produkter, der indtil i dag er blevet solgt af IGEPA, fremover vil blive solgt af Antalis.

– I mange tilfælde er det nøjagtig det samme papir, den samme service, som vi også sælger, bare under andre mærker, siger Antalis svenske direktør Håkan Askenberger.

– På et faldende marked betyder det, at vi kommer til at stå stærkere, når konjunkturerne bliver hårdere. I stedet for at to lastbiler går til kunden, vil det kun være en. Alle drage fordel af, at der findes stærke og langvarige aktører i branchen, som er villige til at foretage de nødvendige investeringer i produktudvikling, service og effektiv logistik, både nu og i fremtiden.

Håkan Askenberger fortæller, at købet af IGEPA’s papirdistribution i Norge og Sverige ændrer ikke ved Antalis’ strategi om at vokse inden for områderne emballage og visuel kommunikation (storformat).

– Vores strategi omfatter også at være førende inden for papirafsnittet, så vi også er et værdiskabende led i den del af værdikæden. Strategien er klar med tre ben, hvor papirforhandling er det ene ben.

Flemming Frische, salgsdirektør hos E. Michaelis & Co A/S.

Ingen betydning for Signcom og IGEPA aktiviteterne i Danmark

Signcom, som er den del af IGEPA, er ikke berørt af denne transaktion og salgsdirektør Flemming Friche hos E. Michaelis & Co A/S (en del af IGEPAgroup) fortæller yderligere:

– IGEPAgroup vil fortsat være særdeles aktive på det skandinaviske marked med Signcom i alle 4 lande, og Signcom vil vokse yderligere i de kommende år.
Frasalget af vores papirforretning i Norge og Sverige drejer sig primært om markedsvolumen.
E. Michaelis & Co A/S, som er IGEPA groups mangeårige papirforretning i Danmark, har ikke noget at gøre med frasalget i Sverige og Norge.
Vi har et andet set-up i Danmark, eftersom vi er 100% ejet af E. Michaelis & Co i Reinbek (Hamburg.) I foråret 2018 har vi lavet en stor ændring i vores logistik set-up, således at vi nu sourcer alle vores varer direkte fra vores store hovedlager i Reinbek. Varerne leveres til alle vores danske kunder over-night – præcis som vi altid har gjort. Det har virkeligt givet os mange nye muligheder og grobund for optimisme.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen