Lasertryk kommer ud af 2017 med endnu et flot overskud

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 June 2018
OPDATERET: 26 June

Overskuddet er efter skat på 22 millioner. Det er et mindre fald i forhold til resultatet for 2016, hvor de kom ud med 24 millioner.

Der har været en vækst i omsætningen, som nu har rundet 400 millioner kroner.

Det mindre fald i resultatet skyldes ifølge Esben Mols Kabell, at virksomheden gennem flere år har opkøbt konkurrenter, og det er omkostninger i forbindelse med flytning af disse virksomheder, der sætter sit aftryk i resultatet, udtaler han til Finans.

Det forventes dog at investeringerne i konkurrerende trykkerier vil have en positiv effekt på resultatet i indeværende år.

80/20-reglen gælder også hos Lasertryk

– Vi kommer til at fokusere endnu mere på vores mest populære produkter. Vi ligner andre på den måde, at 20 pct. af vores produkter bidrager med 80 pct. af omsætningen. Det man også kalder 80/20-reglen. Derfor kommer vi rent strategisk til at optimere vores indsats i forhold til standardtryksager frem for mængden af nye og sjove produkter. Vi skal fokusere der, hvor vi er bedst og leverer optimal værdi for kunderne, står der i den pressemeddelelse, der er udsendt.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01