Stibo vil også være på markedet om 200 år

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 June 2018
OPDATERET: 19 June

For at få den strategi til at ske fyldest, har de købt det svenske GigantPrint, beliggende i Norrköping. GigantPrint er er af de store spillere i Sverige inden for udvikling og produktion af grafisk butiksmateriale.

– Vi køber Gigant Print, fordi der er tale om en spændende virksomhed med et stort udviklingspotentiale. Købet af GigantPrint er en markering af et vigtigt strategisk skridt i udvidelsen af vores forretningsområde. Vi udvider vores grafiske virksomhed fra primært at være en stor industriel spiller til at blive et grafisk supermarked. Hermed opfylder vi kundernes behov for one stop shopping, forklarer Søren Henriksen, direktør i Stibo Complete.

Og han fortsætter: – GigantPrint beskæftiger 75 medarbejdere, har en omsætning på 140 mio. svenske kroner og besidder stor viden inden for dette forretningsområde. Alle medarbejdere er meget passionerede i deres arbejde med at udvikle stærke og effektfulde løsninger for kunderne. Derfor er det helt naturligt, at ledelsen og samtlige medarbejdere fortsætter uforandret under os som ny ejer. Købet er en væsentlig styrkelse af vores position i Sverige, hvor vi for to år siden købte Sörmlands Grafiska. GigantPrint passer perfekt ind i vores vækstplaner.   

– Vi har været i trykkeribranchen i over 200 år og vil også være der i de næste 200 år. Derfor deltager vi aktivt i konsolideringen i den grafiske branche, som lider under overkapacitet og hård priskonkurrence. Med købet af GigantPrint styrker vi os til fremtiden og understøtter vores forretningsmæssige fundament, så vi fortsat har musklerne til at spille en vigtig rolle i konsolideringen af en branche, som er under kraftig forandring, lyder slutkommentaren fra Søren Henriksen.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01