Agfa ruller den røde løber ud

PUBLICERET: 19 June 2018
OPDATERET: 19 June

Henover to dage deltog over 300 personer fra den grafiske verden i den seneste Red Carpet Event hos Agfa Graphics i Mortsel, Belgien. Det handlede om at få et første kig på den nye Jeti Tauro H3300 LED og dens muligheder.

Det var den første offentlige visning af Agfa’s nyeste storformat inkjet-printer. Visningen blev krydret med andre Agfa integrerede end-to-end inkjet-løsninger, UV-blæk, dedikeret workflow software og efterbehandlingsløsninger. Agfa-eksperter delte den seneste viden fra udviklingsafdelingen, og der var masser af muligheder for at udveksle erfaringer med ligesindede.

Fra messe til åbent-hus

Agfa Graphics havde en forholdsvis beskeden tilstedeværelse på dette års FESPA, og årsagen synes at være, at de havde satset alle ressourcerne på denne Red Carpet Event. Her var de fri for at konkurrere om opmærksomheden med andre og fri for de store op- og nedtagningscirkus. Kun underholdning og forplejning af 300 potentielle og nuværende kunder samt verdenspressen.

Den nye Jeti Tauro H3300 LED fra Agfa.
Den nye Jeti Tauro H3300 LED fra Agfa.

Jeti Tauro H3300 LED, bygger på succesen fra Jeti Tauro H2500 LED. Den nye maskine er større, mere robust og har en hurtigere motor. Den hybride UV-inkjet printer producerer på faste medier i op til 3,3 meter i bredden ved hastigheder på op til 453 m2 i timen, samt på rulle-til-rulle i op til 600 mm i diameter med et udskriftsbredde på 3,2 m.
Den har også en fuldautomatisk tilstand, som gør det muligt at aflægge fire plader ad gangen direkte på en palle. Endnu et bud på den stigende automatisering inden for storformat.

Selve arrangementet viser måske en ny tendens, hvordan præsentationen af nye maskiner ikke længere foregår på messer, men i stedet på Åbnet Hus-dage, hvor man har fuld kontrol med tidspunkt og teknisk afvikling. Om den udvikling vil brede sig, vil tiden vise.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen