Datagraf Communications skifter navn

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 May 2018
OPDATERET: 16 May

Datagraf Communications med rødder i det århusianske trykkeri Datagraf, har mere end 30 år på bagen, og de har i mange år haft afdeling også i København.

Som navnet siger, arbejder de med kommunikation og indhold. Og kunderne tæller en række organisationer, virksomheder og brands, som de har hjulpet med at udvikle indholdskoncepter og fortællinger for.

Datagraf Communications er i dag ejet af Aller koncernen, som også ejer det svenske bureau OTW – Off the Wall. De har kontoret i Stockholm, Göteborg og Malmø. Nu bliver de to contentbureauer slået sammen til ét under navnet OTW.

Adgang til førende indholdsstrateger og historiefortællere

Med sammenlægningen bliver OTW et af Nordnes største contentbureauer. Og udviklingen af fortællinger er stadig produktet. Men nu bliver det muligt at tilbyde endnu bedre rådgivning, da der bliver adgang til førende indholdsstrateger og historiefortællere. Endvidere giver den tætte relation til Aller mulighed for at trække på en omfattende analyseafdeling,lyd- og videoproduktion og event med mere.

OTW fortsætter med alle eksisterende afdelinger med Annette Bach, der siden 2017 har været adm. direktør i Datagraf, som ny adm. direktør for hele den nye store OTW-organisation.

– Vi vil skabe fortællinger, så vores kunder kan skabe forandring – uanset om de bliver fortalt i et magasin, på video, som podcast, via de sociale medier eller på en anden af de utallige platforme, som virksomheder og organisationer har til rådighed i dag, fortæller Annette Bach.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud