Vang & Karlskov. Ny skiltevirksomhed med vækstplaner.

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 1 May 2018
OPDATERET: 1 May

For tre år siden startede Henrik Karlskov Karlskov Skilte. Det var en ren broker-virksomhed, og en del af opgaverne blev løst hos Fyns Skilte Design.  Begge virksomheder har oplevet et godt 2017. ”Et fantastisk år”, skriver de i en pressemeddelelse.

Henrik Karlskov besluttede derfor sammen med Christian Vang, indehaver af Fyns Skilte Design, at de sammen ville kunne tilbyde det perfekte set-up for kunder i hele Danmark – Vang & Karlskov.

– Vi styrker vores position på markedet med blandt andet flere ansatte i produktionen og i salg. Derudover har vi de rette samarbejdspartnere, uanset hvad opgaven går ud på, fortæller de i en pressemeddelelse.

Kontor for vækst

Begge afdelinger i henholdsvis Middelfart og Assens bibeholdes med fuld produktion. Men Middelfart bliver også hovedkontor. Og det bliver et hovedkontor for vækst. Henrik Karlskov og Christian Vang har planer om at etablere flere produktionskontorer rundt om i landet.

– Vækst er helt klart vores formål. Vi vil gerne være en total-partner for alle de virksomheder, der ikke selv har en marketingafdeling. Dem skal vi kunne hjælpe og rådgive om opgaver. Ikke bare inden for skilteområdet, hvor vi dækker alt fra facadeskiltning, store banners og pyloner til bildekorationer og LED-skærme med mere. Men også inden for alle andre former for tryksager og reklame, hvor vi kan hjælpe kunderne fra idé til design og færdigt koncept samt produktion af opgaven, fortæller Henrik Karlskov.

Fotoatelier bliver et nyt tilbud

Derudover ønsker den nye Vang & Karlskov-virksomhed at differentiere sig fra deres kolleger i branchen på forskellig vis. De starter med et fotoatelier, hvor de blandt andet tilbyder optagelser af produktfotos.

Visionen: fra to til fem afdelinger

Christian Vang
Henrik Karlskov

At formålet med fusionen mellem de to virksomheder er vækst, lægger Henrik Karlskov ikke skjul på, da jeg taler med ham.

– Om fem år har vi en håndfuld afdelinger, der er bredere end almindelige skiltevirksomheder, således at vi hurtigt og ”tæt-på” kan være sparringpartner for alle de virksomheder, der ikke har egen marketingafdeling, fortæller Henrik Karlskov.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot