Hvorfor tænke i begrænsninger, når du kan tænke i muligheder?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 12 April 2018
OPDATERET: 12 April

Med den nye Ricoh ProTMC7200X-serie behøver trykkerierne ikke længere få grå hår i hovedet, når kunderne kommer med deres ønsker til en tryksag. Den er med sit femte farveværk specialudviklet til den grafiske branche.

Nu kan trykkeriernes kunders kunde uden problem forestille sig en løsning – og få den. Ricoh vil leve op til deres ”tag-line”: Imagine. Change.

Kreative farvemuligheder og online efterbehandling

Ricoh Pro C7200X indpakket i eget farvestrålende print

For et par år siden lancerede Ricoh den neongule farve til deres Pro C7100X, som også kan printe med klar og hvid toner. Den  nye C7200X har tekniske forbedringer, som giver bedre farvestabilitet takket være autokalibrering med inline-sensorer samt forbedret registrering med en automatisk justeringsfunktion. Endvidere giver det femte farveværk mulighed for at tilbyde det bredere spekter af effektfulde printapplikationer ved at printe hvid og CMYK i én proces, fx på farvede medier. Og så kan C7200X også arbejde med usynlig rød toner. Det er ideelt til en lang række sikkerhedsapplikationer. Den nye neonpink toner giver sammen med de hvide og neongule i det femte farveværk mange kreative printmuligheder.

Udover farvemulighederne og en flot billedkvalitet – der printes med 2400 x 4800 dpi – er der gode online efterbehandlingsmuligheder, som GBC eWire Binder, BDT Banner LCT og en Plockmatic stacker til bannere. Der kan printes på en lang række medier på op til 360 g/m2. Og produktiviteten fejler heller ikke noget. Den er øget på de nye modeller, som printer op til enten 95 ark eller 85 ark pr. minut samt bannere på op til 700 mm i duplex og 1260 mm i simplex.

 Ricoh Pro C7200X velegnet til mange applikationer, fx emballage

Med alle de mange muligheder for at lade kundernes kreativitet slippe fri, er Pro C7200X en maskine, der vil kunne opfylde ønsker inden for fx emballagemarkedet, fx kosmetik – og ikke mindst til produktlanceringer.

Men også applikationer, hvor fluorescerende farver foretrækkes er opgaver, der matcher Pro C7200X, som også med de gode efterbehandlingsmuligheder klarer forskellige hæfte og kataloger/brochurer.

– Den nye Ricoh Pro C7200X-serie er en samlet pakke af ekstraordinære muligheder,siger Jan Brændholt, Product & Business Manager, Commercial & Industrial Printing Group, Ricoh Danmark.

Jan Brændholt, Ricoh

– Systemet løser markedets behov for at tage hånd om mere komplekse printopgaver, hurtigere leveringstider og varierende oplag. Den forbedrede kvalitet, produktivitet og brugervenlighed sikrer imponerende resultater, som opnås nemt og hurtigt. Jeg er sikker på, at moderne printvirksomheder, som er villige til at investere i de kreative muligheder, Pro C7200X-serien skaber, vil blive belønnet med tilfredse, loyale kunder, lyder slutkommentaren fra Jan Brændholt.

 

 

Læs videre

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01