Bliv certificeret Car Wrapper

PUBLICERET: 14 March 2018
OPDATERET: 14 March

sign service i Hedensted åbner i starten af april et 3M Wrap Academy, hvor man over 4 dage får intensiv undervisning, diskussioner, demonstrationer og ikke mindst hands-on på en række forskellige indpakningsproblemstillinger. Det hele afsluttes med en eksamen, som, hvis man består, betyder at man er certificeret 3M Endorsed Car Wrapper.

Danmarks første og eneste 3M Wrap Academy

Det er for at støtte og styrke fagligheden blandt de seriøse skiltevirksomheder, at sign service går ind i dette projekt. Det betyder også, at Wrap Academy bliver det første og eneste Endorsed uddannelsescenter i Danmark. Det er 3M’s strategi at oprette uddannelsescentre i alle de markeder, de er på. 3M anser ét akademi for at være tilstrækkeligt i et land af Danmarks størrelse, på samme måde som man fx har hos Sign Text i Norge.

For at blive certificeret træningscenter, skal sign service indrette et træningscenter med både teorilokale og værksted, der fungerer uafhængigt af deres egen produktion. Derudover skal de have faciliteter til indpakning af hele biler og en række forskellige bildele, samt glatte og strukturerede vægge og mulighed for foliering af gulve. 3M skal efterfølgende godkende indretningen, instruktører samt deltage i den første uddannelsessession for at sikre, at niveauet svarer til deres internationale standard.

Salgschef Morten Overgaard fortæller, at de er i fuld gang med at indrette en hel ny bygning til formålet. Den får egen indgang for at signalere, at man ikke behøver at have noget med sign service at gøre for at gå på akademiet.
– Der er en hel skabelon for, hvordan sådan et center skal indrettes, og så trækker vi naturligvis på vores norske søsterselskabs erfaring i opbygningen af uddannelsen, siger Morten Overgaard.

Styrk fagligheden

Markedet for bilindpakningen er i vækst. Både firmabiler og leasingbiler pakkes i stigende grad ind, og Morten Overgaard tror også på, at vi vil se en betydelig vækst i indpakning af private biler. Udover eventuel reklameværdi sker det også for at beskytte bilens værdi. Det sidste er dog et tveægget sværd, hvis indpakningen sker af en ukyndig. Branchen er fuld af eksempler på dårlige indpakninger, og Morten Overgaard kan da også nævne et, hvor en ejer af en Porsche Cayenne måtte bekoste en omlakering til 50.000 kroner, da det viste sig, at montøren havde lavet skæremærker i lakken, da han monterede folien.

– Vi vil gerne højne fagligheden og sikre, at man kan vælge en montør, der véd, hvad og hvordan man gør. Hvis folk vil spare nogle få tusinde kroner på at få den billigste foliering er det selvfølgelig deres sag, men det skal være nemt og forståeligt, hvordan man vælger en fagligt kvalificeret, siger direktør Benny Eriksen fra sign service.

At sign service har forudsætningerne for at stå for denne uddannelse kommer af, at de i forvejen er underleverandør til den grafiske branche, og udelukkende sælger via denne branche. Dels leverer sign service folier og andre materialer i stor målestok – dels har de en betydelig og omfattende skilteproduktion. Så hvis deres kunder er ramt af ferie, sygdom, nedbrud eller manglende kapacitet, så kan de trække på sign service. På den måde har de opbygget en betydelig erfaring og ekspertise, som nu kommer dem til gode i dette projekt.

Mere end bare et kursus

Prisen for kurset ligger endnu ikke helt fast, men forventes at ligge omkring 7-7.500 kroner fortæller Morten Overgaard, og tilføjer:
– Udover et meget intensivt kursus, hvor der maksimalt er 6 deltagere, så får deltagerne også mulighed for at udbygge deres netværk med andre fagligt kompetente montører. Så den langsigtede effekt kan vise sig at være særdeles værdifuld.

Det første kursus afvikles i starten af april under 3M’s supervision. Deltagerne her er specielt inviterede, men når det er overstået, og sign service er godkendt som 3M uddannelsescenter, vil der blive åbnet for almindelig tilmelding.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen