Endnu engang: Direct Mail er et af de bedste markedsføringsredskaber

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 13 March 2018
OPDATERET: 13 March

Vi har i denne uge en artikel og A-Mail, og for et par uger siden havde vi en anden artikel om JT Gruppen. Begge virksomheder fortalte blandt andet, at selv om volumen er faldende, så er der fortsat mange ordrer inden for kuverter. Og ikke mindst fortalte de, at der bliver produceret en del kuverter til direct mail.

Her bliver der ofte gjort lidt ekstra ud af designet og med den smule fysisk post, der efterhånden havner i vores fysiske postkasser, så bliver et personligt brev, hvor allerede kuverten giver os lyst til at vide mere om indholdet, meget synligt,.

Og så kan selve indholdet i kuverten jo også være noget særligt, så kundernes opmærksomhed næsten kun kan være positiv. Og det har aldrig været lettere at skabe spændende tryksager end det er i dag, hvor der er så mange gode digitale muligheder.

Canons Direct Mail rapport

Billede fra Canon-rapporten. 56 % finder trykt markedsføring troværdig

I materiale Canon har udarbejdet om direct mails skriver de: Direct Mail kan fremme fremtidig vækst for både mærkevarer og printleverandører.

De begrunder udtalelsen med at 56 procent af forbrugerne mener, at printet materiale er den mest troværdige form for markedsføring. Og de fortsætter med at berette om at 66 procent af forbrugerne rent faktisk gemmer deres post mere end to uger.

Endelig skriver Canon, at hele 44 procent af forbrugerne efter modtagelsen af et brev besøger virksomhedens hjemmeside. Til sammenligning er det kun 3 procent, der efter modtagelsen af en direct e-mail (også kaldet elektronisk direct mail, EDM) klikker sig videre til en hjemmeside.

Brugen af cross media øger effekten

Det er da tankevækkende tal, som vi måske slet ikke gør nok for at orientere kunderne om. Dog skal man stadig ikke glemme at cross media, hvor flere markedsføringsredskaber både fysiske og elektroniske tages i brug, øger responsen endnu mere. Det kan betale sig, at søge rådgivning og finde det bedste mediemix til hver enkelt kampagne.

Billederne i artiklen er lånt fra Canons rapport

De seneste nyheder

Dansk start-up tilbyder automatiseret syning af soft signage

Det er, den i branchen kendte, Steen Mikkelsen der står bag produktet FASTSEWN som automatiserer såvel syning som skæring af polyesterbaserede tekstiler.
fastsewn_01

Kailow A/S udnævner ny adm. direktør

Det er Per Puch Holm-Larsen der tiltræder som adm. direktør 1. april.
per_puch

Smadremanden på besøg i Classic Car House

Endnu engang bød Sign Service på åbent hus, hvor gæsterne blev inviteret til at prøve selv. Her blev der blandt andet smadret glas med sikkerhedsfilm.
benny

Højhastigheds inkjet er fremtiden for Ricoh

Arkbaseret toner er stadig et vigtigt segment for Ricoh, men det er inden for inkjet, at den reelle udvikling og vækst er.
Ricoh-Eef-2

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau