Vi har i denne uge en artikel og A-Mail, og for et par uger siden havde vi en anden artikel om JT Gruppen. Begge virksomheder fortalte blandt andet, at selv om volumen er faldende, så er der fortsat mange ordrer inden for kuverter. Og ikke mindst fortalte de, at der bliver produceret en del kuverter til direct mail.
Her bliver der ofte gjort lidt ekstra ud af designet og med den smule fysisk post, der efterhånden havner i vores fysiske postkasser, så bliver et personligt brev, hvor allerede kuverten giver os lyst til at vide mere om indholdet, meget synligt,.
Og så kan selve indholdet i kuverten jo også være noget særligt, så kundernes opmærksomhed næsten kun kan være positiv. Og det har aldrig været lettere at skabe spændende tryksager end det er i dag, hvor der er så mange gode digitale muligheder.
Canons Direct Mail rapport

I materiale Canon har udarbejdet om direct mails skriver de: Direct Mail kan fremme fremtidig vækst for både mærkevarer og printleverandører.
De begrunder udtalelsen med at 56 procent af forbrugerne mener, at printet materiale er den mest troværdige form for markedsføring. Og de fortsætter med at berette om at 66 procent af forbrugerne rent faktisk gemmer deres post mere end to uger.
Endelig skriver Canon, at hele 44 procent af forbrugerne efter modtagelsen af et brev besøger virksomhedens hjemmeside. Til sammenligning er det kun 3 procent, der efter modtagelsen af en direct e-mail (også kaldet elektronisk direct mail, EDM) klikker sig videre til en hjemmeside.
Brugen af cross media øger effekten
Det er da tankevækkende tal, som vi måske slet ikke gør nok for at orientere kunderne om. Dog skal man stadig ikke glemme at cross media, hvor flere markedsføringsredskaber både fysiske og elektroniske tages i brug, øger responsen endnu mere. Det kan betale sig, at søge rådgivning og finde det bedste mediemix til hver enkelt kampagne.
Billederne i artiklen er lånt fra Canons rapport