HP lancerer "verdens mest avancerede etiketmaskine"

PUBLICERET: 26 February 2018
OPDATERET: 26 February

Analysefirmaet Smithers Pira forudser en vækst i det fleksible emballagemarked, der vil få det digitale segment til at vokse med over 17 procent om året over de næste fem år. Til at understøtte den udvikling kan HP berette om, at den amerikanske emballagevirksomhed ePac, der hidtil har investeret i 3 HP Indigo 20000 trykpresser til fleksible emballager, nu køber yderligere 10 og dermed mere end firdobler deres kapacitet.

Det er i dette positive lys, at HP nu lancerer den nye: HP Indigo 6900 til etiketter.
HP kalder den nye HP Indigo 6900 Digital Press for verdens mest avancerede etiketmaskine, der er i stand til at levere etiketter med forbedret modstandsdygtighed, HP Indigo ElectroInk Silver og integration til HP Indigo GEM forædlingsenhed.

– Udvidelsen følger den største emballageaftale nogensinde for HP Indigo med ePac. Vores kunder vokser hurtigt på tværs af alle segmenter og oplever massiv succes. De udnytter teknologien til at imødekomme og udvikle varemærkerejernes behov, siger Santi Morera, Global Graphics Solutions Business, HP Inc.

Blandt de nyet features for HP Indigo 6900 er:

  • Pakkeklare etiketter med forøget modstandsdygtighed
  • Ny HP Indigo ElectroInk Silver leverer metalliske effekter svarende til Pantone 877
  • HP Indigo ElectroInk sikkerhedsfarve synlig under UV-lys til mærkebeskyttelse
  • Integration til HP Indigo GEM forædlingsenhed, one-pass udsmykningsløsning til spot, taktil, folie, hologrammer, mini teksturer og laminering.

Med den nye DFE, der giver fem gange hurtigere RIP power og Esko Color Engine, opnås en forøget produktivitet og skalerbarhed, så emballagevirksomhederne kan styre deres digitale produktion på tværs af flere maskiner og flere lokationer, og dermed øge antallet af job pr. dag og forkorte leveringstiderne.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01