Color Label investerer i deres tiende flexomaskine

PUBLICERET: 19 February 2018
OPDATERET: 19 February

Color Label, der er en af ​​de førende danske leverandører af selvklæbende etiketter til fødevareindustrien og den kemiske industri, investerer i deres tiende flexomaskine.

Virksomheden blev grundlagt i 1980 af Erik Grønning, der fortsat står i spidsen for virksomheden.
Siden Color Label blev etableret, er etiketterne blevet trykt på Nilpeter-flexomaskiner. Ejer og administrerende direktør Erik Grønning forklarer:
– Det ret simpelt. Nilpeter er en Mercedes inden for flexo, og vi har aldrig overvejet at investere i noget andet. Hos os er det vigtigt, at udstyret er pålideligt, og at vi altid kan levere til tiden.

Med købet af en nyrenoveret FA-2500 kommer det samlede antal flexomaskiner med trykbredden 250 mm op på otte. Erik Grønning forklarer bagrunden for investeringen på følgende måde:
– Med Color Labels produktionsopsætning giver det mening, at vi har et lige antal presser. På den måde eliminerer vi risikoen for flaskehalse, og er fuldt fleksible. Alle opgaver kan køres på alle maskiner. Filosofien med tvillingpresser giver mulighed for at bruge eksisterende værktøj, og der er ingen ny læringskurve for virksomhedens trykkere, siger Erik Grønning.

Derudover har Color Label to Nilpeter FA-4200 sleeve-baserede servopresser. De er skræddersyet til at trykke en bred vifte af opgaver, der spænder fra klassiske etiketter til film, fleksibel emballage og karton. Maskinerne kan trykke på fleksible materialer ned til 15 mikron og pap op til 350 g.

For Color Label har firmaets størrelse aldrig været et mål i sig selv, tværtimod. Der er fokus på at opretholde en dynamisk organisation, hvor alle har en personlig stolthed og ansvar for at sikre kundetilfredshed, første gang – hver gang, helt i tråd med virksomhedens slogan: Ikke størst – men først!

Den nye Nilpeter FA-2500 hos Color Label i Aarhus.

De seneste nyheder

Dansk start-up tilbyder automatiseret syning af soft signage

Det er, den i branchen kendte, Steen Mikkelsen der står bag produktet FASTSEWN som automatiserer såvel syning som skæring af polyesterbaserede tekstiler.
fastsewn_01

Kailow A/S udnævner ny adm. direktør

Det er Per Puch Holm-Larsen der tiltræder som adm. direktør 1. april.
per_puch

Smadremanden på besøg i Classic Car House

Endnu engang bød Sign Service på åbent hus, hvor gæsterne blev inviteret til at prøve selv. Her blev der blandt andet smadret glas med sikkerhedsfilm.
benny

Højhastigheds inkjet er fremtiden for Ricoh

Arkbaseret toner er stadig et vigtigt segment for Ricoh, men det er inden for inkjet, at den reelle udvikling og vækst er.
Ricoh-Eef-2

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend