Müller Martini overtager store dele af Kolbus

PUBLICERET: 29 January 2018
OPDATERET: 29 January

Müller Martini overtager efterbehandlingsdelen af den tyske virksomhed Kolbus. Det omfatter salg og service af alle Kolbus bogindbindingssystemer, der er installeret over hele verden. Kolbus fortsætter deres fokus på emballage og fremstilling af især luksusæsker til blandt andet parfumeindustrien.

– De seneste års store ændringer i den grafiske branche har gjort, og vores marked er blevet både meget mindre og meget mere alsidigt på én gang, siger Bruno Müller, CEO for Müller Martini.
– Kunderne har kontinuerligt behov for innovationer, som skal finansieres gennem en lavere salgsmængder. Ved at kombinere vores bogindbindingsaktiviteter vil vores kunder kunne drage fordel af effektivitetsgevinsterne.

Kunderne står over for nye forretningsmodeller som digitalisering. Ved at kombinere ressourcer som personale, know-how, teknologi og infrastruktur hos de to virksomheder, kan Müller Martini tilbyde markedet nye løsninger på lang sigt.
– Dette sikrer fremtiden for softcover og hardcover-forretningen hos både kunderne og de to maskinproducenter – og dermed også job i den grafisk industri, siger Bruno Müller.

Kolbus’s bogindbindingsvirksomhed overføres til den nye forretningsenhed Müller Martini Buchbinde-Systeme GmbH, som vil blive integreret i Müller Martini-koncernen med alle medarbejdere og en selvstændig fabrik med hjemsted i Rahden. Kolbus har endvidere en afdeling for komponentfremstilling og avanceret mekanisk udvikling. Den afdeling overtages også af Müller Martini.

Kolbus Luxury Packaging forbliver under ledelse af administrerende direktør Kai Büntemeyer. De tilbageværende 900 Kolbus-medarbejdere vil have fokus på emballage- og æskefremstilling, fremstilling. Kai Büntemeyer er overbevist om, at Kolbus med dette skridt skaber gode muligheder for en vellykket fremtid:
– Emballagemarkedet er konsekvent vokset de seneste år. Vi ser et stort potentiale og vil kraftigt udvide vores nuværende aktiviteter i denne forretning.

Om Müller Martini
Müller Martini, en familievirksomhed, der blev grundlagt i 1946, har sit hovedkvarter i Zofingen (i den schweiziske kanton Aargau) og beskæftiger 1800 medarbejdere med udvikling og produktion af industrielle efterbehandlingsløsninger til tryksager. Den komplette vifte af grafiske publikationer, fra softcover og indbundne bøger til magasiner, kataloger, direct mail og aviser, produceres verden over ved hjælp af Müller Martini-udstyr.
www.mullermartini.com

Om Kolbus
Kolbus GmbH & Co. KG, der er etableret tilbage til år 1775, har hovedkvarter i øst-Rheinland-Pfalz og har tre produktionssteder i Gerabronn (Baden-Württemberg), Krostitz (Sachsen) og Kalamazoo (Michigan). I fremtiden vil Kolbus producere et stort spektrum af maskinmoduler til tæt emballage fra pap og papir – især til luksusvaremarkedet.
www.kolbus.de

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3