Nyt samarbejde mellem Ricoh og vikiallo

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 7 December 2017
OPDATERET: 7 December

Hos vikiallo har de en vision om at være skilte- og printbranchens one-stop-shop. Derfor har de også et bredt sortiment af udstyr til branchen inklusiv maskiner til tekstilprint. Nu har de indgået en aftale med Ricoh om også at forhandle deres DTG-printer Ri3000 og den hurtige Ri6000.

Vikiallo forhandler også andre løsninger til tekstilprint, Dye-Sublimation fra Sawgrass og Roland, Toner-Transfer fra The Magic Touch og Flex-Print fra B-Flex. Vikiallo har også solgt omkring 15 DTG tekstilprintere tidligere af et andet fabrikat, men markedet er en del større, op til 50 printere forventer Kim Harris, der er direktør og ejer af vikiallo.

– De to nye DTG-maskiner (Direct to Garment), leverer et flot stykke arbejde i god hastighed. Udover de løsninger vi sælger i forvejen, så det er godt at kunne tilbyde kunderne forskellige teknologier, afhængigt af deres behov, forklarer Kim Harris.

Det nye partnerskab mellem vikiallo og Ricoh gælder udvalgte produkter, som passer ind i vikiallo’s eksisterende produktsortiment.

– Ricoh glæder sig enormt til det nye samarbejde, da det er en yderst kompetent partner, der ønsker at sælge vores produkter. De første produkter er de to DTG-printere. Men inden for wideformat-print vil der i fremtiden komme flere produkter, som vil blive solgt igennem vikiallo, fortæller Jan Brændholt, der er Product & Business Manager for Commercial and Industrial Printing Group hos Ricoh.

– Hos vikiallo elsker vi udfordringer, og ser frem til at fortælle vores kunder om de nye tekstilprintere. Vi vil generelt gerne være lidt på forkant med branchens behov, og følger i øjeblikket også udviklingen inden for 3D-print med stor interesse. Vi har allerede et par 3D-printere i sortimentet, og da jeg ser 3D-print som en naturlig del af skiltevirksomhedernes ydelser, fx i forbindelse med udstillinger og lignende, er det et område, vi kommer til at forhandle flere produkter indenfor, slutter Kim Harris vores samtale.

De seneste nyheder

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Fuldautomatisk efterbehandling af tekstilbannere

PLASTGrommet vil på FESPA demonstrere styrken af fuldautomatiseret efterbehandling med lanceringen af fire helt nye teknologier.
PLASTGrommet

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk