Emballageteknik digitaliserede deres produktion med et Zünd skærebord

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 December 2017
OPDATERET: 6 December

Der tales meget om at effektivisere og digitalisere virksomheden. Vi er midt i Industri 4.0, siges det. Men i mange virksomheder, går det stadig ret langsomt med digitaliseringen.

Emballageteknik er en svensk virksomhed, der har valgt løbende at lægge vægt på at tilpasse og digitalisere deres produktion, således at den både er agil og effektiv.

Senest har de til deres Tallinn-afdeling, hvor der skulle optimeres i produktionen, og valget stod mellem traditionel stans og digital skæring, valgt et fuldautomatisk digitalt skæresystem fra Zünd.

Systemet har en stor robot til automatisk ilægning og udtagning af skum- og papplader. Systemet har tre pallepositioner med mulighed for to meters stakhøjde for kontinuerlig og ubemandet produktion. Den ubemandede produktionsfunktion sikrer, at de manuelle ressourcer, som hidtil var påkrævet, i dag er frigivet til andet arbejde i virksomheden.

– Vi valgte den digitale løsning, da det giver os en større fleksibilitet i produktionen. Desuden giver kombinationen af skær og fræs nogle muligheder, som ikke fandtes med stans, fortæller markedsansvarlig Anders Pontén

– Zünd arbejder løbende på at være forrest i den udvikling som sikrer, at produktions-virksomheder har adgang til specialtilpasset udstyr, der effektiviserer og optimerer deres produktionsflows. lyder det fra Zünd Skandinaviens salgschef Martin Roed Nielsen.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly