Rosendahls har trykt årets julemærke

PUBLICERET: 5 December 2017
OPDATERET: 5 December

Julemærket har i mere end 100 år hjulpet børn, der har været udsat for modning, ensomhed og mistrivsel. I år har Rosendahls produceret det traditionsrige mærke, som er udfordret med vores vigende anvendelse af traditionel post og måske mere end nogensinde har brug for støtte.

Det startede som en omsorgsfuld idé på et postkontor, og i dag hjælper det årligt omkring 750 børn, der får glæde af 10 ugers ophold på et Julemærkehjem. Historien strækker sig således tilbage til 1904, hvor postekspedient Einar Holbølls smukke tanke første gang så dagens lys. Siden da har det været en tradition for mange danskere at yde lidt ekstra ved at sætte Julemærker på juleposten, og i år har Rosendahls a/s print – design – media produceret det mærke, som blev afsløret af Julemærkefondens protektor H.K.H. Kronprinsesse Mary.

– Det er et stykke Danmarkshistorie, og det er da med stolthed i stemmen, at vi kan sige, at vi har været en del af det. Det gælder både for virksomheden og for os, der personligt har været involveret. Processen har været langstrakt, da der for eksempel er flere slags mærker, som kræver forskellige produktionsformer, og det er ikke noget, som alle virksomheder kan løfte. Vi har inddraget gode samarbejdspartnere, og derfor kan vi håndtere sådan en kompleks sag. Der er både selvklæbende mærker og mere traditionelle mærker, som er eftertragtede af frimærkesamlere, og vi er stolte af resultatet. Det giver så også en ekstra glæde, når man ved, hvor meget Julemærket gavner rundt omkring, siger Dennis Raun, Key Account Manager hos Rosendahls.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm