Tryk på hård plast er i stærk vækst

PUBLICERET: 14 November 2017
OPDATERET: 14 November

– For ti år siden var vores salg til trykindustrien ikke måleligt. Nu tegner digitaltryk sig for to tredjedele af vores omsætning, fortæller Bert Zwiers, salgschef hos Brett Martin, som har 800 ansatte, en omsætning på over en mia. danske kroner og er en af ​​Nordirlands største kemiske industrier.

Bert Zwiers fortæller, at det skyldes både den hastige udvikling i digitale trykteknologier, men også udviklingen inden for plastpladeområdet. Den stærkeste tendens i øjeblikket er presset på prisen, hvor de arbejder på at udvikle billigere materialer med de samme egenskaber som de dyrere. En anden tendens er, at alt skal være miljøvenligt.

 

– Se fx disse plastplader. Det sorte i midten er genbrugsmateriale, mens de hvide dele på ydersiden er nyproduceret plast. Takket være dette materiale fik vi ordren på alle skilte til alle franske posthuse – hvilket er en en meget stor ordre, hvor der var et krav om miljøtænkning. Det samme gælder for den store britiske fødekæde Marks & Spencer, hvor du ikke engang kan komme med i udbuddet uden at fremvise miljømæssige fordele.

Kunsten i de nye billigere materialer er at bevare trykegenskaber og stabilitet. Materialet, som fås i 12 grundlæggende farver med mat eller højglansoverflade, vil kunne bruges i lang tid i et hårdt miljø.

Brett Martin leverer sit materiale i tre og fem mm tykt PVC. Her er det et eksempel på et 2 cm tykt vakuumpresset bogstav uden misfarvning og uden at materialet bliver ustabilt.

Kilde: Sign og Print, Sverige.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58
Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend
Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen