Tryk på hård plast er i stærk vækst

PUBLICERET: 14 November 2017
OPDATERET: 14 November

– For ti år siden var vores salg til trykindustrien ikke måleligt. Nu tegner digitaltryk sig for to tredjedele af vores omsætning, fortæller Bert Zwiers, salgschef hos Brett Martin, som har 800 ansatte, en omsætning på over en mia. danske kroner og er en af ​​Nordirlands største kemiske industrier.

Bert Zwiers fortæller, at det skyldes både den hastige udvikling i digitale trykteknologier, men også udviklingen inden for plastpladeområdet. Den stærkeste tendens i øjeblikket er presset på prisen, hvor de arbejder på at udvikle billigere materialer med de samme egenskaber som de dyrere. En anden tendens er, at alt skal være miljøvenligt.

 

– Se fx disse plastplader. Det sorte i midten er genbrugsmateriale, mens de hvide dele på ydersiden er nyproduceret plast. Takket være dette materiale fik vi ordren på alle skilte til alle franske posthuse – hvilket er en en meget stor ordre, hvor der var et krav om miljøtænkning. Det samme gælder for den store britiske fødekæde Marks & Spencer, hvor du ikke engang kan komme med i udbuddet uden at fremvise miljømæssige fordele.

Kunsten i de nye billigere materialer er at bevare trykegenskaber og stabilitet. Materialet, som fås i 12 grundlæggende farver med mat eller højglansoverflade, vil kunne bruges i lang tid i et hårdt miljø.

Brett Martin leverer sit materiale i tre og fem mm tykt PVC. Her er det et eksempel på et 2 cm tykt vakuumpresset bogstav uden misfarvning og uden at materialet bliver ustabilt.

Kilde: Sign og Print, Sverige.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm