Outdoor giver mest online-aktivitet for pengene

PUBLICERET: 10 November 2017
OPDATERET: 10 November

Det amerikanske analysefirma, med det dansk klingende navn Nielsen, har offentliggjort en undersøgelse af, i hvilken udstrækning forskellige offline-medier er i stand til at skabe online-aktivitet.

Medierne man har undersøgt er TV, radio, print (magasiner og aviser), biografer og out-of-home-medier (plakater, bannere og reklamestandere på busholdepladser, togstationer, i indkøbscentre, lufthavne, sportsarenaer og andre former for outdoor-reklame).
Online-aktiviteten er defineret som søgning på søgemaskiner samt aktivitet på Facebook, Twitter eller Instagram.

46% havde foretaget søgning på nettet på baggrund af eksponering til et out-of-home medie (OOH). Tallene for Facebook-, Twitter- og Instagram-aktivitet var henholdsvis 38%, 23% og 25%. Sammenlignet med de andre medier er OOH over en bred kam bedre end både radio og print og meget tæt på, hvad man kan opnå med TV-mediet.

Kigger man på reklameomsætningen, stod TV for 61%, magasiner/aviser for 19%, radio for 13% og OOH for bare 7%.
Sætter man effekten i forhold til omsætningen er OOH-medierne det suverænt bedste til at skabe online-aktivitet. Op til 10 gange bedre end TV og mindst dobbelt så effektivt som radio og print.

Du finder rapporten her. 

Nyhedsbrevet Dansk Markedsføring skriver den 8. november, at outdoor-markedet er i fremgang i Danmark, og at outdoor-udbyderen AFA JCDecaux for første gang nogensinde har målt en højere mediedækning med deres fritstående reklamestandere end TV2, som ellers har haft førertrøjen i årevis.
En af forklaringerne er, at især de unge ikke ser flow-TV. De streamer i stor stil og bliver ikke længere ramt af de traditionelle reklameblokke. Det, sammen med den stigende befolkningskoncentration i byerne, hvor vi ustandselig passerer åbne pladser, stationer og indkøbscentre, er med til at øge eksponeringen af de fritstående reklamestandere overfor befolkningsgrupper som er svære at nå med TV, radio og trykte medier.

Karina Malling, Head of Print & OOH hos Omnicom Media Group siger til Dansk Markedsføring:
– I vores optik kan outdoor henover de kommende år måske ende med at blive det sidste store massemedie. De analoge medier tilbyder allerede nu den højeste dækning. Og den dækning vil kun stige i takt med den fremtidige befolkningstilvækst i storbyerne.

Link til artikel.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01

Filip Sørensen vinder atter DM i bilindpakning

Det var på flere måder en gentagelse af sidste års mesterskab, da Filip Sørensen fra Profolie endnu engang vandt den danske afdeling af FESPA World Wrap Masters hos Audi i Fredericia.
WWP2025_01

Konica Minolta hæver barren på tonerprint

AccurioPress C14010/S og C12010/S fra Konica Minolta leverer særdeles høj ydeevne med printhastigheder på henholdsvis 140 og 120 A4-sider pr. minut.
KM C14010S