En ”Årets Brøl”-pris til Krogh Andersen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 30 October 2017
OPDATERET: 30 October

Det er normalt reklamebureauer, der både bliver nomineret og vinder designkonkurrencer. Det gælder også for den nordjyske ”Årets Brøl”, som netop er blevet afholdt for femte gang.

Blandt de nominerede var navne som Det Nye Sort, Konxion og Clienti. Men en af de nominerede var Krogh Andersen Skilte & Reklame, som netop har åbnet en afdeling i Aalborg.

– Vi oplever heldigvis stadig flot opbakning fra de velkendte navne, der har været med – og for manges vedkommende også vundet priser – de foregående fire år, men årets glædelige konstatering er, at vi denne gang har rekordmange nye deltagere, udtaler Anita Møller fra ”Årets Brøl”-konkurrencesekretariatet.

Der er 21 kategorier i ”Årets Brøl”, og i år gik prisen i Outdoor-kategorien til Krogh Andersen Skilte & Reklame. De vandt med en kampagne for Nordjyske Jernbaner og Vendsyssel Teater.

Niels Krogh Andersen fortæller, at de fik idéen om at knytte Nordjyske Jernbaner, der kører fra Skagen til Skørping, sammen med Vendsyssel Teater, og det syntes begge parter – inklusiv borgmesteren – var en god idé. Og så blev et helt tog pakket ind i en gensidig kampagne.

Krogh Andersen har stået for alt det kreative og grafiske arbejde og naturligvis for hele indpakningen.

– Vi er glade for prisen. Det betyder meget for os. Ikke mindst fordi vi lige har startet en afdeling i Aalborg. Så vi håber prisen giver god synergi, fortæller Niels Krogh Andersen.

 

En god idé, en flot kampagne. Print & Medier ønsker tillykke med prisen til Krogh Andersen og de øvrige prismodtagere: Mixart, Det Nye Sort, Clienti, Konxion, Weltklasse og Lange PR. Clienti tog hele ni af priserne, fulgt af Konxion, der modtog tre priser.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk