Det er normalt reklamebureauer, der både bliver nomineret og vinder designkonkurrencer. Det gælder også for den nordjyske ”Årets Brøl”, som netop er blevet afholdt for femte gang.
Blandt de nominerede var navne som Det Nye Sort, Konxion og Clienti. Men en af de nominerede var Krogh Andersen Skilte & Reklame, som netop har åbnet en afdeling i Aalborg.
– Vi oplever heldigvis stadig flot opbakning fra de velkendte navne, der har været med – og for manges vedkommende også vundet priser – de foregående fire år, men årets glædelige konstatering er, at vi denne gang har rekordmange nye deltagere, udtaler Anita Møller fra ”Årets Brøl”-konkurrencesekretariatet.
Der er 21 kategorier i ”Årets Brøl”, og i år gik prisen i Outdoor-kategorien til Krogh Andersen Skilte & Reklame. De vandt med en kampagne for Nordjyske Jernbaner og Vendsyssel Teater.
Niels Krogh Andersen fortæller, at de fik idéen om at knytte Nordjyske Jernbaner, der kører fra Skagen til Skørping, sammen med Vendsyssel Teater, og det syntes begge parter – inklusiv borgmesteren – var en god idé. Og så blev et helt tog pakket ind i en gensidig kampagne.
Krogh Andersen har stået for alt det kreative og grafiske arbejde og naturligvis for hele indpakningen.
– Vi er glade for prisen. Det betyder meget for os. Ikke mindst fordi vi lige har startet en afdeling i Aalborg. Så vi håber prisen giver god synergi, fortæller Niels Krogh Andersen.
En god idé, en flot kampagne. Print & Medier ønsker tillykke med prisen til Krogh Andersen og de øvrige prismodtagere: Mixart, Det Nye Sort, Clienti, Konxion, Weltklasse og Lange PR. Clienti tog hele ni af priserne, fulgt af Konxion, der modtog tre priser.