GD Skilte & Reklame og GD Gruppen er blevet solgt

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 October 2017
OPDATERET: 6 October

Med virkning fra den 1. oktober 2017 har Johansen Grafisk A/S overtaget trykkeriet GD Gruppen i Viborg og GD Skilte & Reklame i Farsø og vækster dermed omsætningen med 25-30% p.a.

Overtagelsen sker i forbindelse med Johansen Grafisk’ vækstplaner og implementering af en ny strategi, som indebærer en øget vækst fremover samt en større vifte af grafiske løsninger. Strategien indebærer blandt andet opkøb af eksisterende virksomheder. Købet af GD-virksomhederne vil betyde en omsætningsvækst med 25 – 30 procent årligt.

– Johansen Grafisk og GD virksomhederne er et perfekt match med betydelige synergier, som kan give de respektive kunder i de 3 virksomheder mange fordele, blandt andet: Et bredere sortiment af storformatprint, bannere, roll-ups, skilte, messestande, bilreklamer, foliering af biler – ja, stort set alt inden for skiltebranchen. Vi producerer naturligvis stadig tryksager af enhver art – digitalt samt offset, forsikrer Uffe Krarup-Jensen og Chris Andersen fra Johansen Grafisk.

Fremover vil GD Gruppens trykopgaver bliver udført på Johansen Grafisk produktionsudstyr i Holstebro, mens skilteopgaverne vil blive løst hos GD Skilte & Reklame i Farsø. varetages af Johansen Grafisk i Holstebro.

Tre medarbejdere følger med til Johansen Grafisk. Det er Flemming Rasmussen, der vil varetage kundekontakten til tidligere kunder samt skilte- og storformatprintkunder i både Farsø og Holstebro. Thomas Marcussen vil fungere som leder i Farsø og varetage produktionen af skilte og storformatprint sammen med Ole Jensen, der er grafiker og print-operatør.

Hos Johansen Grafisk ser de frem til, at kunne tilbyde endnu en vifte af grafiske løsninger – og ikke mindst til at betjene såvel gamle som nye kunder.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly