Digital skiltning er i vækst – hvad betyder det for dig?

PUBLICERET: 4 September 2017
OPDATERET: 4 September

Der er blevet snakket meget om digital skiltning (Digital Signage) gennem årene og jeg er ikke så få gange stødt på holdningen, at det er vanskeligt at løbe i gang. Det er blandt andet fordi, det er en relativ stor startinvestering, udviklingen løber så stærkt at det måske er bedre at vente. Det kræver noget mere af indholdet end traditionelle skilte, det er vanskeligt at påvise effekten af den øgede investering og så er den lokale regulering på området mildest talt svær at danse med.

Skal man dømme ud fra tilstedeværelsen af digitale skiltevirksomheder på Sign, Print og Pack-messen, må man sige, at det ser ud til, at det hele står lidt i stampe. Men det er helt forkert. Digital skiltning buldrer derudad, og det er nu der skal sættes fokus.

Grand View Reserach taler om en fordobling af det amerikanske DOOH (Digital-Out-Of-Home) marked inden for de næste 10 år. LG Business Unit konstaterer i en trend analyse for 2017, at mængden af virksomheder der IKKE bruger digital skiltning halveres i løbet af de næste 2 år.

Digital skiltning rummer et hav af nye muligheder, som vi måske ikke helt har forstået omfanget af, og måske derfor overser potentialet. Det råder vi nu bod på. På Sign, Print & Pack får du en introduktion til digital skiltning og to eksperters bud på mulighederne og udfordringerne.

Det eneste du skal gøre er, at tilmelde dig Sign, Print & Pack, hvilket er gratis og så møde op onsdag den 20. september kl. 9.45 på messen (Visutech Academy-scenen), så vil du møde Dennis Højland Nyegaard fra den globale medievirksomhed Clear Channel og Jens Ulrik Carstensen, administrerende direktør i Proshop-Europe, der er storleverandør af digitale display-løsninger og know-how samt Søren Winsløw fra Print og Medier, der vil sætte rammerne for seminaret.

Klik her og tilmeld dig Sign, Print & Pack.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3