Bliv unik. KLS Pureprint valgte miljøet som deres USP.

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 June 2017
OPDATERET: 28 June

Igennem de seneste 10 år har KLS PurePrint implementeret en bæredygtig forretningsstrategi med et skifte fra et traditionelt trykkeri til visionen om at være det grønneste trykkeri i verden. Der er i dag måske et par andre på verdensplan, der er lige så grønne, men ikke her i Danmark.

På Sign, Print & Pack vil Kasper Larsen, der kommerciel direktør i KLS PurePrint og har været med gennem hele processen, gennemgå konverteringsprocessen. Fra den praktiske implementering af en bæredygtig forretningsmodel baseret på en Cradle To Cradle certificering til de svære beslutninger i at implementere en ny strategi i et hastigt faldende marked.

Vil du vide noget om processen med at indføre en helt ny strategi eller hvordan du kan få fremstillet tryksager og emballage, der er så miljøvenligt produceret, at du også kan spise emballagen, så kom og hør seminaret. Se programmet på signprintogpack.dk

 

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly