Etiketter på metalpapir, træfiner og med pallietter skaber opmærksomhed

PUBLICERET: 21 June 2017
OPDATERET: 21 June

Et af etiketindustriens højdepunkter er udnævnelsen af vinderne i årets FINAT Label Competition. I år kendetegnet ved en stor spredning i udvalget af etikettyper, fra RFID og produktidentifikations tags over spektakulære etiketter til kosmetik og whiskey til pris- og instruktionsetiketter til både bøger og kølervæske.

Den europæiske etiketsammenslutning FINAT organiserer konkurrencen og de skriver i en pressemeddelelse, at etiketmarkedet har kommet sig ovenpå en kraftig recession. Forbruget af etiketter er steget med 22,9% fra 2010 til 2016, og en undersøgelse blandt varemærkeejere fra 2016 viser, 72% ikke overvejer at skifte selvklæbende etiketter ud med andre teknologier.

Der var mange kategorier at vinde priser i, men en pris som ”Best in Show” gik til engelske Royston Labels, der havde lavet en etiket for vinmærket Kings Cross. Den var trykt med UV-farver i flexo i seks farver på et metalsubstrat. Med en dyb sort baggrund og en smart udtænkt larkering lykkedes det dem at imponerer alle.
Udover priser i de forskellige standard kategorier uddelte dommerne også to specialpriser. De gik til schweiziske Omnipack for en Whiskey-etiket trykt digitalt i begrænset oplag på et træfinersubstrat, hvor hver enkelt etiket var unik. Den anden specialpris gik til kaviaretiketter fra Fortum & Mason Beluga, hvor etiketten også var digitalt tryk og påført små Swarovski-krystaller.

– Vi er altid spændte på, hvad årets konkurrence bringer. Hvert år tager den teknologiske udvikling og de kreative etiketfolk os til nye højder og i år er ingen undtagelse, udtaler dommerkomiteens formand Tony White.

Du kan se samtlige vindere i høj opløsning her.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01