Dreyer vinder pris for Finishing Tool Guide

PUBLICERET: 14 June 2017
OPDATERET: 14 June

Dreyer Kliche vinder to priser i Annual Award Gold Leaf Competition, som er den internationale konkurrence i forædling med folie og specialeffekter. Konkurrencen afholdes i år for 24. gang og Dreyer Kliche får sølv i kategorierne ”selv-promovering” og ”bedste brug af tryk på folie”.

I kategorien ”selv-promovering” har Dreyer Kliche fremstillet en ”Finishing Tool Guide”, en lille opslagsbog, der på en række forskellige medier, viser hvordan man med de rette klicheer kan opnå eksklusive effekter. Der er et bredt udvalg af folier og præg, hvor man fx kan se, hvor høj detaljeringsgraden kan være. Der er også eksempler på, hvordan man kan kombinere de forskellige teknikker til fx meget eksklusive emballagedesign.
Finishing Tool Guide er tænkt som et værktøj til forædlingsvirksomheder og designere, så de kan få fuldt udbytte af de mange muligheder teknologien tilbyder.

Dreyer Kliche havde fremstillet en plakat af den danske nationalfugl svanen i kategorien ”bedste brug af tryk på folie”. Svanen var først varmfolieret over på arket og derefter påtrykt farver for at opnå et farvespil i svanens fjer. Til sidst blev den reliefpræget med en multi-level kliche, som kunne skabe forskellige niveauer i fjerdragten og dermed bidrage til den eksklusive effekt.

Det er ikke første gang, at de vinder priser på FSEAs Gold Leaf Award, men det gør dem ikke mindre stolte hos Dreyer Kliche.

Der er stor glæde hos Dreyer kliche over endnu to FSEA Gold Leaf Awards.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01