Hvordan ser digitalt metaltryk på kreativt papir ud?

PUBLICERET: 5 June 2017
OPDATERET: 5 June

Papirproducenten Arjo Wiggens har indgået et strategisk samarbejde med Mohawk Fine Papers om at udnytte Mohawks i-Tone-teknologi. I-Tone er en papiroverfladebehandling, der oprindeligt er udviklet til papir, der skal trykkes på HP Indigo-maskiner, men som siden er videreudviklet og nu også omfatter tørtoner-teknologi.

Arjo Wiggens har implementeret i-Tone på de populære kreative papirkvaliteter: Curious Collection, Conqueror, Rives, Keaykolour samt den farverige nyhed Pop’Set for at imødekomme efterspørgslen efter små oplag med korte leveringstider, som i dag overvejende produceres digitalt.

For at vise, hvad de digitale teknologier formår med de kreative papirer, har Arjo Wiggens fremstillet et digert værk med eksempler på guld- og sølvtryk på de mange forskellige kreative papirkvaliteter. Værket er bygget op, så den ene del viser hvordan guldtryk ser ud på de forskellige medier trykt på med HP Indigos vådtonerteknologi. Den anden del af bogen viser, hvordan sølvtryk trykt med forskellige tørtonerteknologier (fra bla. Xerox og Kodak) ser ud på de forskellige papirkvaliteter.

Ifølge analysefirmaet Smithers-PIRAs rapport The Future of Digital Printing 2024 vil den digitale printindustri vokse fra $141 milliarder i 2014 til $291 milliarder i 20241 med udviklingen inden for digitale printteknologier som den drivende faktor. For at kunderne kan udnytte de mange nye muligheder som fx personaliserede etiketter og emballage, crossmedia kommunikation m.m. kræver det naturligvis, at papir og medier er tilgængelige på markedet.

Hvis man vil høre mere om bogen og om muligheden for at erhverve sig et eksemplar, kan man kontakte Michael Thorvaldsson hos Antalis, der er ansvarlig for det digitale produktprogram i Skandinavien.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Messekig: Avancerede webshops til skilte, tekstiler og detailhandel

Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
amb

Messekig – ECO Award, GOP og Artwork Systems

Messen er i fuld gang og du kan være med til at stemme om, hvilke løsning der skal løbe med prisen årets ECO Interior Award Design.
ecoaward

Sign Print & Pack-messen er åben!

Her kl. 9.00 blev dørene slået op til årets grafiske begivenhed – Sign Print & Pack-messen i Odense Congress Center.
sipp_01

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award