Konica Minolta viser de grafiske kunder nye veje

PUBLICERET: 30 May 2017
OPDATERET: 30 May

Sidste år åbnede Konica Minolta et nyt 550 m2 stort showroom i Langenhagen i det nordlige Tyskland. Her inviterede de fornylig en række danske grafiske kunder ned, for at se nye produkter og høre om nye forretningsmuligheder.

Det nye center kaldes Digital Imaging Square (DIS) og er fuldt fokuseret på grafisk og industriel print. Her kan kunderne, udover hele den tonerbaserede printerserie, blandt andet også se B2 inkjet-maskinen KM1, etiketprinteren C71cf samt MGIs efterbehandlingsløsninger inden for foliering og spotlak.

Hele Konica Minoltas PP-afdeling (Production Print) fra Danmark deltog i turen sammen med en række udvalgte kunder. Produktchef Christel Juhl Meinhardt fortæller:
– Vi vil gerne vise, at Konica Minolta er meget mere and bare print på papir. Nye applikationer og forædling spiller en stadigt større rolle for mange grafiske virksomheder, og vi vil på denne tur gerne vise de mange muligheder, som Konica Minolta tilbyder. Derudover giver det en mere åben og dyb dialog at være flere sammen på denne måde. Vi får en dybere forståelse for kundernes hverdag og kan bedre se, hvor det er, at vores løsninger kan bidrage.

Der var stor interesse for relieflak og folieringsløsningen fra MGI.

Christel Juhl Meinhardt fortæller yderligere, at der var stor interesse etiketprinteren C71cf, som rammer ned i et interessant marked, hvor efterspørgslen efter små sæsonbetonede serier, hurtig produktion og enkel betjening er stærkt stigende. Også den nye AccurioPrint C2060L, som tilbyder bannerformat vakte interesse hos flere kunder. Men ellers var det især MGIs Meteor Unlimited Colour som tiltrak sig opmærksomhed. Det er en sammenbygning af Konica Minoltas C1070 og MGIs iFoil- og JetVarnish-løsning, som giver helt nye muligheder for digitalprint med inline-færdiggørelse.

Som toppen af kransekagen præsenterede Konica Minolta kunderne for en helt nye produktserie, som først officielt præsenteres i løbet af juli måned. Den kan vi endnu ikke fortælle om, men blot sige, at der er nogle spændende nye funktioner i maskinerne, som blandt andet vil gøre det markant enklere at få samme gode farvekvalitet på forskellige medier.

Ring til Christel Juhl Meinhardt på Konica Minolta, hvis du vi vide mere om produkterne eller om muligheden for at besøge DIS centeret i Langenhagen.

I Digital Image Square-centret kan man blandt andet se MGIs Meteor Unlimited Colour.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend