Stor succes med trykt re-targeting

PUBLICERET: 26 April 2017
OPDATERET: 26 April

De kaldet det, lidt friskt, real-time printing hos det tyske mediehus og trykkeri Eversfrank Gruppe. Selve produktet kalder de Drookies, som er tryksager baseret på data fra cookies. Man kan slippe afsted med meget i den hellige markedsførings navn.

Det handler om at nå den gruppe af online-shoppere, som bruger tid på at ose i webshoppen, fylder varer i indkøbskurven for så til sidst at forlade shoppen uden at købe. Ifølge Eversfrank Gruppen er det helt op mod 70% af dem der starter en købsproces, der afbryder den igen.

Det er velkendt, at man så kan foretage re-targeting, på baggrund af cookies og CRM-data, og så forsøge at ramme dem med internet-annoncering og/eller e-mail. Men dels er ad-blockers et stigende problem for den form for markedsføring, og dels er vi bare blevet mindre følsomme overfor e-mail markedsføring. Der er ganske enkelt for meget af det.

Derfor har Eversfrank Gruppe udviklet en service, der i princippet gør det samme – bare på print, og så leveret senest 48 timer efter hos forbrugeren (med tysk postvæsen naturligvis). De tilbyder daglige kørsler af individuelle postkort, baseret på kundernes adfærd og interesser. Så har du været inde på en webshop og lagt et antal varer i kurven uden at afslutte købet, vil du få et postkort med billeder af de udvalgte eller relaterede varer og måske en konkret anledning til at slå til fx i form af en rabat.

Uden at oplyse præcise tal, hævder Eversfrank Gruppe, at responsraten er betydeligt højere, end dem man kender fra online re-targeting. Det kan en af deres kunder – Modehuset Bonprix – skrive under på.

Du kan læse mere om Eversfrank Gruppe og deres Drookies her.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot