Storefront tilføjer ny prisberegner

PUBLICERET: 5 April 2017
OPDATERET: 5 April

Den cloud-baserede web-to-print-løsning fra Agfa – Storefront – er kommet i en version 4.0. Med en løsning der gør det muligt at bestille tryksager 24-7 har Agfa haft fokus på nem adgang via mobile enheder, beregning af tilbud og optimering af fragtomkostninger.

E-handel via mobile enheder
E-handel er i kraftig vækst. Kunderne elsker at handle online, hvor varerne kan bestilles med få klik. Tryksagsindkøbere er ingen undtagelse, og det er her Agfas Storefront kommer ind i billedet. Den er fuldt optimeret til visning på både smartphones og større skærme, da siderne er responsive.
Designet minimere behovet for at zoome og scrolle og øger dermed komforten for tryksagsindkøberen. Selv i B2B-markedet ser man i stadig højere grad telefoner og tablets anvendt som arbejdsredskab, så en responsiv skærm har ikke bare betydning for konverteringsraten men er et grundlæggende kriterie for anvendelighed.

Få tilbuddene hurtigere frem
For større effektivitet i fremstillingen af tilbud har Agfa tilføjet en ”sammensæt tilbud”-funktion. Den gør det muligt for brokere og bureauer at få et øjeblikkeligt tilbud baseret på den samlede ordre (inklusive forsendelse), og dermed hurtigt kunne videregive et tilbud til slutkunden.
– Lad os forestille os, at en tryksagskøber har brug en hastebestilling af et større antal plakater til en nært forestående koncert, eller forskellige produkter til en kampagne – Storefront viser øjeblikkeligt de samlede omkostninger, siger Andy Grant, Global Head of Software hos Agfa Graphics og tilføjer: – White label er hastigt voksende marked, og en sådan feature gør trykkerierne betydeligt mere konkurrencedygtige.

Optimer fragtomkostningerne
Fragt er en nøgleomkostning i e-handel. I Storefront 4.0 er modulet til beregning af fragtomkostninger fuldstændig omskrevet for at kunne optimere og beregne den mest hensigtsmæssige forsendelse. Hvad der skal pakkes i hvilke æsker, og med en ny mulighed for at pakke posters, bannere og lignende i en og samme pakke.
– Resultatet er minimale fragtomkostninger og maksimal effektivitet for tryksagssælgeren og i et stærkt konkurrencepræget marked kan fragtomkostningen være den, der afgør handlen, slutter Andy Grant.

Selv om Storefront er optimeret til at fungere sammen Agfa Graphics Apogee Prepress v10 og Asanti v3 software løsninger er det praktisk talt kompatibelt med hvilket som helst grafisk produktionsværktøj.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot