Den cloud-baserede web-to-print-løsning fra Agfa – Storefront – er kommet i en version 4.0. Med en løsning der gør det muligt at bestille tryksager 24-7 har Agfa haft fokus på nem adgang via mobile enheder, beregning af tilbud og optimering af fragtomkostninger.
E-handel via mobile enheder
E-handel er i kraftig vækst. Kunderne elsker at handle online, hvor varerne kan bestilles med få klik. Tryksagsindkøbere er ingen undtagelse, og det er her Agfas Storefront kommer ind i billedet. Den er fuldt optimeret til visning på både smartphones og større skærme, da siderne er responsive.
Designet minimere behovet for at zoome og scrolle og øger dermed komforten for tryksagsindkøberen. Selv i B2B-markedet ser man i stadig højere grad telefoner og tablets anvendt som arbejdsredskab, så en responsiv skærm har ikke bare betydning for konverteringsraten men er et grundlæggende kriterie for anvendelighed.
Få tilbuddene hurtigere frem
For større effektivitet i fremstillingen af tilbud har Agfa tilføjet en ”sammensæt tilbud”-funktion. Den gør det muligt for brokere og bureauer at få et øjeblikkeligt tilbud baseret på den samlede ordre (inklusive forsendelse), og dermed hurtigt kunne videregive et tilbud til slutkunden.
– Lad os forestille os, at en tryksagskøber har brug en hastebestilling af et større antal plakater til en nært forestående koncert, eller forskellige produkter til en kampagne – Storefront viser øjeblikkeligt de samlede omkostninger, siger Andy Grant, Global Head of Software hos Agfa Graphics og tilføjer: – White label er hastigt voksende marked, og en sådan feature gør trykkerierne betydeligt mere konkurrencedygtige.
Optimer fragtomkostningerne
Fragt er en nøgleomkostning i e-handel. I Storefront 4.0 er modulet til beregning af fragtomkostninger fuldstændig omskrevet for at kunne optimere og beregne den mest hensigtsmæssige forsendelse. Hvad der skal pakkes i hvilke æsker, og med en ny mulighed for at pakke posters, bannere og lignende i en og samme pakke.
– Resultatet er minimale fragtomkostninger og maksimal effektivitet for tryksagssælgeren og i et stærkt konkurrencepræget marked kan fragtomkostningen være den, der afgør handlen, slutter Andy Grant.
Selv om Storefront er optimeret til at fungere sammen Agfa Graphics Apogee Prepress v10 og Asanti v3 software løsninger er det praktisk talt kompatibelt med hvilket som helst grafisk produktionsværktøj.